...om jag lägger in en bild?Hans skrev:Varjag, kan du inte berätta mer om de stackars skyttarna på Defiant, snälla?
MVH
Hans
Jag skulle tro att bukskytten hade det jobbigast. Precis som i Defiant var det en stor procerdur varje gång man skulle på plats. Det var också här då ett problem när man skulle stuva fallskärmen.Hans skrev:Tack varjag,Är det någon annan som har några siffror om vilken plats som var farligast i en B17/B24 - som sagt gissar jag på akterskytt eller möjligtvis bombfällare men det är bara en gissning.
jag undrar om det är samma film som finns på http://www.zenoswarbirdvideos.com/ (som har varit uppe tidigare här). b24.net var nere när jag provade nyss. men zeno's har fantastiska filmer..Hartman skrev:Denna länk som Hans la in kan jag varmt rekomendera av en anledning. Där finns en timmlång instruktionsvideo för B-24 D besättningar. Man måste ha Real Player men det är värt besväret att ladda ner.
Det var långt ifrån endast idioter och nybörjare som anföll bakifrån. Allt dikterades givetvis av den taktiska läget. Var sammverkan mellan bombplanformationens skyttar dålig eller om förbanden luckrats upp efter LV-beskjutning eller frontanfall av fientlig jakt så kunde det absolut vara enklare att anfalla bakifrån.Panzershreck skrev:Vad jag vet så var det bara "idioter" och rookies som anföll bombflygplan rakt bakifrån, över, under var väl bäst.
Sen kan jag tänka mig (öven om det nog va väldigt svårt) att kötta av kanoner och kulsprutor rakt in i glasnosade bombplan en effektiv handling.
Ok, där ser man, tackHenric Edwards skrev:Det var långt ifrån endast idioter och nybörjare som anföll bakifrån. Allt dikterades givetvis av den taktiska läget. Var sammverkan mellan bombplanformationens skyttar dålig eller om förbanden luckrats upp efter LV-beskjutning eller frontanfall av fientlig jakt så kunde det absolut vara enklare att anfalla bakifrån.Panzershreck skrev:Vad jag vet så var det bara "idioter" och rookies som anföll bombflygplan rakt bakifrån, över, under var väl bäst.
Sen kan jag tänka mig (öven om det nog va väldigt svårt) att kötta av kanoner och kulsprutor rakt in i glasnosade bombplan en effektiv handling.
~Henric Edwards
I en del av en brittisk/amerikansk serie om 2:a Världskriget minnst jag att jag såg ett inslag om en Bf 110-pilot som berättade hur de angreppde allierade bombplanen.Panzershreck skrev:Vad jag vet så var det bara "idioter" och rookies som anföll bombflygplan rakt bakifrån, över, under var väl bäst.