Kalabaliken i Bender

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Magnus
Ny medlem

Kalabaliken i Bender

Inlägg av Magnus » 22 juli 2002, 02:03

Är det någon som har Kalabaliken i Bender med Gösta Ekman som Karl XII? Jag har sökt överallt på nätet men inte hittat den. Om det är någon som vet var den går att köpa eller om någon har den så köper jag gärna en kopia.

MvH

/Magnus

Hartmann1943-45
Medlem

Inlägg av Hartmann1943-45 » 26 juli 2002, 13:00

Jag har en gammal videoinspelning ifrån Tv,
men filmen är ju bara en löjlig komedi,
historiskt sett en parentes, tror att när du väl får tag i
filmen och ser den , så bandar du över den dagen efter
med i praktiken vad som helst, för att slippa eländet igen

Användarvisningsbild
Anders Wesslén
Medlem
Kontakt:

Kalabaliken i Bender

Inlägg av Anders Wesslén » 7 augusti 2002, 15:34

Så dålig är den inte, Ekman har ju sina stunder. Kommer kanske att lägga ut några videoklipp från filmen på min hemsida, http://www.karlxii.tk

Jag kan höra av mig då de är upplagda, Markus.

/Anders

Användarvisningsbild
Lützow
Medlem

Inlägg av Lützow » 7 augusti 2002, 18:20

Hade det inte varit gör kul med en seriös krigsfilm om t.ex Poltava eller dyl? Minst 4h lång så att man har att göra en stund. Det finns många skickliga regissörer som jag tror hade kunnat göra en bra sådan film,Kjell sundvall är favoriten. Men men drömma kan man alltid :)

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem

Inlägg av Jonteman » 7 augusti 2002, 19:13

Lützow skrev:Hade det inte varit gör kul med en seriös krigsfilm om t.ex Poltava eller dyl? Minst 4h lång så att man har att göra en stund. Det finns många skickliga regissörer som jag tror hade kunnat göra en bra sådan film,Kjell sundvall är favoriten. Men men drömma kan man alltid :)
mmm, fast vore ju lite mer skoj att se Narva när vi smiskar ryssen :D

Användarvisningsbild
Lützow
Medlem

Inlägg av Lützow » 7 augusti 2002, 23:54

Jo men Poltava hade varit mer gripande. Alla stackare som inte stupade gick i fångenskap. En rulle att grina till! :D Perfekt att ta fram när flickvännen vill se titanic eller nått annat trist :)

Användarvisningsbild
Relay
Medlem

Inlägg av Relay » 8 augusti 2002, 12:24

Lützow skrev:Hade det inte varit gör kul med en seriös krigsfilm om t.ex Poltava eller dyl? Minst 4h lång så att man har att göra en stund. Det finns många skickliga regissörer som jag tror hade kunnat göra en bra sådan film,Kjell sundvall är favoriten. Men men drömma kan man alltid :)
Vänta bara när jag börjar att regissera så ska jag nog kunna göra svenska historiska filmer.

Magnus
Ny medlem

Filmen

Inlägg av Magnus » 8 augusti 2002, 16:04

Hej Anders

Har du filmen på band? Jag har sökt överallt efter den men ingen butik verkar ha den. Dom har den absolut inte häruppe i Östersund där jag bor. Som sagt jag köper gärna en kopia av den.

Jag har alltid varit fascinerad av karolinerna ända sen jag var liten. Så jag samlar på allt jag kan få tag i om dom.

Förresten så kommer det ett datorspel som karolinerna är med i nästa år som jag gör grafiken till, eller rättare sagt två spel ett realtid och ett turnbaserat som heter Horse & Musket 2. Spelen handlar dock inte enbart om stora nordiska kriget. Men jag ska se till så att en kampanj om Stora Nordiska Kriget finns med. Håll utkik efter Horse & Musket 2 första spelet koncentreras enbart på Sjuåriga Kriget. Kort och gott lite info :)

/Magnus

Ebbe_lille
Medlem

Inlägg av Ebbe_lille » 8 augusti 2002, 21:29

Vartåt skall vi hålla ögonen öppna? Mkt intresserad av det spelet.

Magnus
Ny medlem

Horse & Musket 2

Inlägg av Magnus » 9 augusti 2002, 16:56

Hej

Håll utkik på http://www.shrapnelgames.com efter Horse & Musket 2. Realtids spelet kommer dock lite senare än Horse & Musket 2. Alla dessa spel utspelas enbart under 1700 talet :)

/Magnus

Användarvisningsbild
Anders Wesslén
Medlem
Kontakt:

Kalabaliken i Bender

Inlägg av Anders Wesslén » 9 augusti 2002, 17:02

Tyvärr har jag inte hela filmen och dessutom är bandet av dålig kvalité. Men som sagt, jag kommer snart att lägga upp videoklipp från filmen på min hemsida (http://www.karlxii.tk).

/Anders

Skriv svar