Bra First Person WW2 spel?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem

Inlägg av Jonteman » 20 augusti 2002, 12:22

Patrick Paulsson skrev:
Jonteman skrev:Åhh vågar man tro på det ?! :wink:
Idag kom beskedet vi väntat på; Battlefield 1942 har "gått guld"! :D

Efter att ha spelat multiplayerdemo i flera dagar nu, samma bana om och om igen kan jag lova att det kommer att bli stort! Har försökt att spela andra FPS-spel efter att jag spelat BF1942-mpdemon men det går inte... :wink:

Det är helt enkelt för roligt! Idag gjorde jag mitt första framsteg och upprepade det igen. Valde vapenklassen tekniker och utförde ett flyganfall mot japanernas hangarfartyg. Fick ta emot en hel del luftvärnseld och kulsprutesalvor under mitt torpederande av skeppet. Återvände då till vår flygbas på ön och landade planet. Reparerade det med verktygen som teknikerna har och kunde sedan återigen taxa ut på startbanan och återuppta mina flygräder. Spelet har djup! :D

Missa inte upplevelsen i spelet, det kommer att ha 35 olika fordon som man kan använda och grafiken är underbar! Häng med ut på slagfälten i höst! :lol:
Gör jag mer än gärna :mrgreen: Men jag min demo till spelet strular! :x
Och jag har bara 128 RAM, har hört att det kanske kräver 256 i RAM, :cry: Så jag måste veta om min dator klarar spelet!

Har ingen större lust att bränna 400:- på nåt som hackar...

Mikael Karlsson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mikael Karlsson » 20 augusti 2002, 14:23

Battlefield 1942 verkar hur kul som helst. :D

Jag måste verkligen få ihop pengar till ett nytt grafikkort...

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 20 augusti 2002, 15:09

Hur lärde du dig att flyga planen? Jag bara krashar de :( . Använder du joystick eller?

Ole
Medlem

Inlägg av Ole » 21 augusti 2002, 09:24

tobbe skrev:Hur lärde du dig att flyga planen? Jag bara krashar de :( . Använder du joystick eller?
Nej, det går mycket bra att använda musen. Du styr planet på marken med W-A-S-D som vanligt och bibehåller gaspådraget i luften med W och styr med musen. Det tar ett par gånger sedan lär man sig.

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 21 augusti 2002, 14:51

Jag kopplade in joysticken och nu funkar det ganska bra utan att jag ibland får turbulens och ibland så krashar jag i träderna :? .
Det japanska bombflyget(som är en stuka) på banan är grym speciellt när man störtbombar får du kommer ett visslande ljud, men det är dock väldigt svårt att få in en bra träff.

Morot
Medlem

Inlägg av Morot » 21 augusti 2002, 19:22

Patrick Paulsson skrev:
tobbe skrev:Hur lärde du dig att flyga planen? Jag bara krashar de :( . Använder du joystick eller?
Nej, det går mycket bra att använda musen. Du styr planet på marken med W-A-S-D som vanligt och bibehåller gaspådraget i luften med W och styr med musen. Det tar ett par gånger sedan lär man sig.
det ska väl finnas möjlighet att spela singleplayer i mp demot ochså va?

Ja, iofs, starta en lan-server och lär dig flyga för dig själv :)

Annars kan ni patcha singleplayer demot så att tolbruk blir lite roligare:
http://mujweb.cz/www/north/

flygplan o så. roligare att öva sig i flygkonsten om man har något att sikta på :P

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 2 oktober 2002, 14:15

Jag rekomenderar medal of honour starkt jag med

J-O
Medlem

Inlägg av J-O » 7 oktober 2002, 17:48

Mikael
Är det realism du är ute efter så ser jag att samtliga svar du fått helt har missat det bästa ww II spelet på marknaden för närvarande.
Nämligen Hidden And Dangerous. Så realistiskt att när du är gammal och senil kommer du att tro att du faktiskt var med på riktigt.
Spelet har några år på nacken och en andra del släpps väl inom några mån men det är suveränt bra.
Det är mitt tips iallafall.

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 7 oktober 2002, 18:04

Det har nyligen släppts en uppsnyggad version av Hidden And Dangerous där man anpassat det till dagens grafikkort och fixat en del buggar.

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 7 oktober 2002, 18:55

wreezig skrev:Det har nyligen släppts en uppsnyggad version av Hidden And Dangerous där man anpassat det till dagens grafikkort och fixat en del buggar.
vaaa, menar ni att tvåan kommit ut??!!!

men, visst var ettan helt underbar, rena rama örnnästet-känslan. Lustugt att man ibland trillade igenom marken närman låg ner, och att man kunde kapa tigervagnarna på catalinabanan!!
Senast redigerad av 2 hangatyr, redigerad totalt 7 gång.

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 7 oktober 2002, 18:56

Nepp , den gamla i uppsnyggad version bara tyvärr.

Användarvisningsbild
hangatyr
Medlem

Inlägg av hangatyr » 7 oktober 2002, 19:01

wreezig skrev:Nepp , den gamla i uppsnyggad version bara tyvärr.
ok, tvåan har ju bara varit på tapeten i två år ungefär....

Användarvisningsbild
Petter
Medlem

Inlägg av Petter » 7 oktober 2002, 19:28

CJBackfire skrev:Jag rekomenderar medal of honour starkt jag med
Ska ju komma ett expansion pack till det, Spearhead. Istället för Omaha Beach så blir det att landsättas med flygplan och hoppa fallskärm. Verkar coolt. 8)

J-O
Medlem

Inlägg av J-O » 8 oktober 2002, 08:32

Wreezig
"Uppsnyggad version"? Du menar inte dom extra uppdragen man kan köpa som heter Devils Bridge? Där är dom flesta buggar fixade som det gamla spelet hade. Sen så tror jag nog del II är väl värd att vänta på även om det tagit en väldigt lång tid med flera datum som ständigt ändrats.

Morot
Medlem

Inlägg av Morot » 8 oktober 2002, 09:03

hidden & dangerous deluxe nånting heter den. en uppsnyggad version av ettan bara, stöd för 2k/xp har jag förmig, och mer grafikkortsstöd osv. jäkligt nice

Skriv svar