Quiz: Movie quotes
-
pandersson2
- Medlem
Re: Quiz: Movie quotes
A bridge too far?
Rätt bro men fel film.
Den film jag söker är med de engelska soldater som deltog på det riktiga slaget 1944.
/ currahee
Den film jag söker är med de engelska soldater som deltog på det riktiga slaget 1944.
/ currahee
-
pandersson2
- Medlem
OK. Då är det den äldre filmen.
Theirs is the glory
Theirs is the glory
Visst är det ”Theirs is the glory” från 1946.
Frågan går till pandersson2
/ currahee
Frågan går till pandersson2
/ currahee
-
pandersson2
- Medlem
Tackar!
Vi fortsätter med temat med deltagare från kriget.
Jesus Santos
George W Greene
Kenneth W Mize
Max M Greenberg
Alfred C Jolley
Virgil H Greenaway
Lawrence C Hall
Neil P Iovino
Vilken film?
Vi fortsätter med temat med deltagare från kriget.
Jesus Santos
George W Greene
Kenneth W Mize
Max M Greenberg
Alfred C Jolley
Virgil H Greenaway
Lawrence C Hall
Neil P Iovino
Vilken film?
Varjag
-
pandersson2
- Medlem
Helt rätt, Varjag.
I slutet av filmen har man en parad med befriade fångar från japanska läger där de ovan nämnda finns med. Tycker att filmen är extra intressant då den är gjord under kriget, inte efter.
Varjags tur.
I slutet av filmen har man en parad med befriade fångar från japanska läger där de ovan nämnda finns med. Tycker att filmen är extra intressant då den är gjord under kriget, inte efter.
Varjags tur.
Tack pandersson2 - en film om bl.a. en -
- man, versus
men noggrann here
Vilken var filmen?
Varjag
Vilken var filmen?
Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Den där juryfilmen, Tolv edsvurna män kanske den hette?
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Vilken underbar kostym förresten, linne säkert.
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Javisst. Twelve angry men/Tolv edsvurna män - en av Fonda's bästa.Torbjörn Holmgren skrev:Den där juryfilmen, Tolv edsvurna män kanske den hette?
Din tur, Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Tackar. Vi kör hårt:
Somebody once wrote, "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell.
och eftersom alla är så snabba här tar vi fler citat, jag vill ha den också ty det finns många i denna moderna klassiker:
Why do you smoke this shit? So as to escape from reality? Me, I don't need this shit. I am reality. There's the way it ought to be. And there's the way it is. Elias was full of shit. Elias was a crusader. Now, I got no fight with any man who does what he's told, but when he don't, the machine breaks down. And when the machine breaks down, we break down. And I ain't gonna allow that in any of you. Not one.
Somebody once wrote, "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell.
och eftersom alla är så snabba här tar vi fler citat, jag vill ha den också ty det finns många i denna moderna klassiker:
Why do you smoke this shit? So as to escape from reality? Me, I don't need this shit. I am reality. There's the way it ought to be. And there's the way it is. Elias was full of shit. Elias was a crusader. Now, I got no fight with any man who does what he's told, but when he don't, the machine breaks down. And when the machine breaks down, we break down. And I ain't gonna allow that in any of you. Not one.
Platoon
Varjag
Varjag
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
VVisst är det den. Varjag skjuter snabbt och nästa skott.
- filmen?
Bonus för namnet på den lilla birollsinnehavaren - i bastkorgen (t.h. i bilden....)
Varjag
Bonus för namnet på den lilla birollsinnehavaren - i bastkorgen (t.h. i bilden....)
Varjag