Band of Brothers del 7: The Breaking Point (SPOILERS!)

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 22 februari 2003, 12:33

Till ni som har köpt dvd-boxen. Var har ni köpt den?

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 22 februari 2003, 15:45

tobbe skrev:Till ni som har köpt dvd-boxen. Var har ni köpt den?
Köpte min på Siba för 749:-. Observera att det är viss skillnad på Region 1 och 2; Region 1-utgåvan har en del extra prylar på varje disc, som kartor, ordlistor, presentationer av soldaterna i det aktuella avsnittet. Saknas på Region 2, vilket är synd.

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 22 februari 2003, 18:29

Fasen då har jag region-2 :cry: . Synd att jag inte visste det här innan jag köpte den. Är serien i region 2 klippt också? Men jag har iallfall en hel cd med extra prylar.

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 23 februari 2003, 12:36

tobbe skrev:Fasen då har jag region-2 :cry: . Synd att jag inte visste det här innan jag köpte den. Är serien i region 2 klippt också? Men jag har iallfall en hel cd med extra prylar.
Vad jag vet så är den inte klippt. T.ex. så är "The Breaking Point" 70 minuter, vilket är avsevärt längre än det klippta TV-avsnittet. Jag har haft möjlighet att jämföra "Carentan" i alla tre versioner (R1, R2, TV), och där fanns inga klipp. Extrafinesserna på R1 är inte nödvändiga, utom soldatpresentationen som verkligen behövs ibland!
Senast redigerad av 1 B Hellqvist, redigerad totalt 24 gånger.

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 23 februari 2003, 14:16

Finns det något bra sätt att se hur långa avsnitten är förutom att ta tiden när man tittar på ett avsnitt?

Sssmeagol
Medlem
Kontakt:

Jo! (Viktiga extrafinnesser på R1)

Inlägg av Sssmeagol » 24 februari 2003, 14:55

För oss som har ett hemmabiosystem så finns det en för min del ivarjefall avgörande fördel med R1 versionen jämfört mot R2an och det är att endast R1an kommer med DTS-ljud.
Och med tanke på att ljudet i serien kanske är den bästa ljudmixen bland i förmodligen alla DVDer som jag äger (några hyllmetrar i varjefall) så vill man definitivt ha den med DTS.

Sen var det någon som sa att R1an fortfarande finns att få tag på med den grymt snygga plåtförpackningen oxå... :)

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 3 mars 2003, 22:04

Jag har just sett making offen och ken säga det är en unik serie då skådisarna fick genomgå ett 10 dagars bootcamp för att få lite känsla hur det var..
DEssutom är tydiligen tom hanks ww2 intreserad och det gör ju saken bättre. Mycket bra serie. Unik!

Nu vilöl jag ha en serie om tysk pansar besätning

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 3 mars 2003, 22:34

CJBackfire skrev:
Nu vilöl jag ha en serie om tysk pansar besätning
Tror nog att det är svårt att göra något sånt.

RomeLima
Ny medlem

Inlägg av RomeLima » 3 mars 2003, 23:26

CJBackfire, att låta skådisarna göra någon form av "Bootcamp" är inte unikt. Kollar du in "The making of - Plutonen, Black Hawk down, mm, så får man se att detta är ganska vanligt. Oftast är det "Captain Dale Dye" som håller i dessa bootcamps. Han är en Vietnam veteran som nu jobbar som rådgivare vid inspelningar. Han gör ofta egna roller i filmerna, han kan ses i Plutonen, Born of the 4th of Juli, Private Ryan, BoB mfl. Han har till och med varit rådgivare vid inspelningen av Starship troopers......men allt detta visste du kanske redan.....

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 5 mars 2003, 12:00

Jo men Bob är ändå den bästa krigserie

Skriv svar