Sverige! - kommentarer

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Sverige! - kommentarer

Inlägg av Martin Tunström » 28 december 2003, 21:56

Det så bra ut [Energizer], gillar ditt sätt att berätta. Jag kan tänka mig att du har som mål att befria Finland i ett krig mot Ryssland tillsammans med Preussen, när du en dag är tillräckligt stark. Sedan blir det nog danskens tur så du kan bilda ett nordisk rike. Det jag fattas är lite bilder!

/Anno

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 28 december 2003, 22:08

Håller med Anno om att lite bilder skulle inte sitta fel (som jag har sagt ett antal gånger till dig i mirc kanalen ;)) Välskriven och spännande aar annars.

Användarvisningsbild
[Energizer]
Medlem

Inlägg av [Energizer] » 28 december 2003, 22:10

Du kan inte ana hur glad jag är just nu. ;-) Känner mig fet hedrad när jag fått en egen Kommentar tråd :-D.

Tackar för uppmuntran :-). Jo men jag måste erkänna att Danmark kommer före finland just nu iaf. Då jag vill ha en del ner på fastlandet. Men först så vill jag har en stark ekonomi och industri i ryggen först :-)

Bilder är lite knepigt för jag vet inte vad jag ska ta bilder på. Dessutom reser jag bort imorgon och har då endast en modemlina som jag kan posta ifrån. Så förhoppnings vis så blir det åtminstone en uppdatering den närmsta veckan är borta lite drygt en vecka nämligen. Men då kommer jag inte kunna lägga med några bilder tyvärr.

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 28 december 2003, 22:16

[Energizer] skrev:Du kan inte ana hur glad jag är just nu. ;-) Känner mig fet hedrad när jag fått en egen Kommentar tråd :-D.
Hehe, tyckte det fattades en sådan tråd eftersom du var så duktig och orkade skriva ner allt det där, och om det finns en tråd som visar att folk är intresserade av din AAR så kanske det känns mer motiverat att skriva vidare. Så fortsätt, för jag gillar verkligen att läsa den.
Jo men jag måste erkänna att Danmark kommer före finland just nu iaf.
Tänkte precis på det, efter jag skapat tråden, du behöver nog lite högre teknik och upprustning innan du ger dig på Tzar-Ryssland, danskarna är nog lättare så de ska du nog ge dig på först. [Sedan kanske dina generaler för högra poängstatus om de får öva sig på danskarna] :wink:
Så förhoppnings vis så blir det åtminstone en uppdatering den närmsta veckan är borta lite drygt en vecka nämligen. Men då kommer jag inte kunna lägga med några bilder tyvärr.
:cry:

/Anno

Användarvisningsbild
[Energizer]
Medlem

Inlägg av [Energizer] » 28 december 2003, 22:19

Jag kommer givetvis lägga upp så många uppdateringar på kvällarna som jag bara kan, men dom kommer ju inte komma i samma takt som dom kommer nu, däremot så kanske det kan bli så att det kan komma flera på samma gång beroende på hur mycket jag spelat under dagen ;-)

Ja77
Medlem

Inlägg av Ja77 » 28 december 2003, 22:28

[Energizer] Mycket intresant skrivet, lite bilder skulle inte skada. Bara en miss, vad var det för varor som blev så dyra? som pajade ekonomin en smula.

Användarvisningsbild
[Energizer]
Medlem

Inlägg av [Energizer] » 28 december 2003, 22:36

Hmm jadu det är en liten försköning det där, dels gick priset på steamers (ångbåtar?) upp en smula men dels så glömde jag kvar en köp order där så jag råkade köpa in alldeles för mycket :-(. Så landet gick back lite där.

Så jag tog å förskönade det lite. Hoppas ni har förståelse för det kom inte på nåt bra sätt att skriva in det nämligen :-P

Användarvisningsbild
Mathias Forsberg
Medlem

Inlägg av Mathias Forsberg » 29 december 2003, 02:08

Efter järnvägar och expanderad industri är det dags att agera! Ska du slå mot Danmark eller Ryssland? Ett alternativ är ju att invänta unionen med Danmark och ett Skandinavien på fredlig väg och istället militärt gå efter Finland. Får du även med Österrike kan det gå vägen.

Lite screenshots skulle inte heller skada även om det är imponerade att du orkar skriva så mycket :)

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 29 december 2003, 14:46

Det är väl en aning lättare att slå till mot Danmark, riskerna är ju at försämra relationer men det är ju som sagt lättare så du får mer befolkning osv.

Användarvisningsbild
[Energizer]
Medlem

Inlägg av [Energizer] » 30 december 2003, 11:39

Är ju som sagt på mitt landställe just nu så jag kan endast posta från modemlina just nu, det gör att jag inte kan posta några screens iaf den närmaste veckan. Ni får (tyvärr?) klara er med bara text ;-). Hoppas ni klarar er iaf :-).

Får se när nästa del kommer upp, beror lite på hurt mycket tid jag får till att spela och när jag kan gå online nästa gång skulle tippa på efter nyår. Så Gott Nytt å på er om vi inte ses innan dess :-)

Användarvisningsbild
[Energizer]
Medlem

Inlägg av [Energizer] » 30 december 2003, 23:24

Gott Nytt år på er alla skalmän.

Lyckades får möjlighet till att koppla upp mig och posta en ny del av min AAR, hoppas den uppskattas :-). Imorgon kommer jag antagligen inte kunna posta någon, tvivlar på att så blir fallet även dagen efter. Men någon gång efter det hoppas jag på att jag kan lägga upp fortsättningen :-)

Mvh

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 31 december 2003, 12:36

Ett alternativ är ju att invänta unionen med Danmark och ett Skandinavien på fredlig väg och istället militärt gå efter Finland.
Vad behövs för att aktivera det event? Det krävs väl en svensk intervention i kriget mot Preussen?

Användarvisningsbild
[Energizer]
Medlem

Inlägg av [Energizer] » 1 januari 2004, 22:05

Så då vare nytt år...

Har lagt upp en ny del, fick möjlighet till att fullfölja den idag :-).
Dock så måste jag säga att den inte blev så "köttig" det hände ingenting under året men jag hoppas att det kommer hända mer under de kommande åren.

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 3 januari 2004, 22:12

Hoppas du fullföljer planerna att invandera Danmark :)

Användarvisningsbild
[Energizer]
Medlem

Inlägg av [Energizer] » 3 januari 2004, 22:13

Såja, spelade lite idag :-) Så som ni ser så ligger det nu en ny del uppe...

Som ni även ser så börjar jag smida planer på att så småningom börja expandera lite, tycker att det kanske börjar bli lite monoton läsning med bara nationell utveckling. Det är kanske dags att börja expandera och blanda sig i lite mer i den stora sandlådan, eller vad tycker ni?

Har ni några synpunkter eller så så skriv.

Skriv svar