Europeisk polis jagar nazistdoktor(Aribert Heim)

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Användarvisningsbild
echo one
Medlem

Inlägg av echo one » 21 oktober 2005, 17:48

Förövrigt tycker jag att det är osmakligt att jaga 90-åringar, för något de gjorde för 60 år sedan. Han har förmodligen lidit tillräckligt.

Och all smärta han har orsakat?
Jaga gubben! Har man toterat folk och annat hemskt ska man faktiskt ta sitt straff oavsett ålder, och spelar ingen roll omfall det har gått 60 år när man har orsakat sånt lidande som han har.

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 21 oktober 2005, 17:54

Som Martin tidigare sagt: Diskussion av Heims gärningar gäller, inte moralen i att straffa honom.

Mvh Petter

Jokke
Medlem

Inlägg av Jokke » 21 oktober 2005, 21:02

Tror inte Europeisk polis lägger när särkilt mycket arbete för att få fast Heim. Det är ett uttalande polisen är tvungen att göra, eftersom folk nu sett Heim. Att säga att det inte kommer göra någonting, skulle inte se bra ut

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 22 oktober 2005, 00:03

echo one skrev:Och all smärta han har orsakat?
Jaga gubben! Har man toterat folk och annat hemskt ska man faktiskt ta sitt straff oavsett ålder, och spelar ingen roll omfall det har gått 60 år när man har orsakat sånt lidande som han har.
Vi har olika uppfattningar i den frågan, men jag tycker vi släpper det. Det var förövrigt inte vad jag ville poängtera med mitt inlägg.

Jag undrar däremot en sak, finns det någon som har ett tips på var man kan läsa mer om dr Heims brott?

Skriv svar