Egen producerad film i DC
Egen producerad film i DC
Jag och Gunnar (Gugge på forumet) håller just nu på att producera en mastodontfilm i bf1942 modden Desert Combat och vi skulle behöva lite hjälp.
1: Vi skulle behöva att bra anti-krigs (eller annat passande) citat som vi kommer ha på slutet..
2: Vi har heller inte kommit på något bra namn till filmen, alla förslag mottages tacksamt. Fast namnet måste vara något på antingen Engelska eller Arabiska.
Det är en flygfilm med lite kopplingar till USAs invasion av irak m.m. Mer av handlingen avslöjar jag inte.
Jag kommer uppdatera posten när filmen är släppt vilket är ganska snart.
1: Vi skulle behöva att bra anti-krigs (eller annat passande) citat som vi kommer ha på slutet..
2: Vi har heller inte kommit på något bra namn till filmen, alla förslag mottages tacksamt. Fast namnet måste vara något på antingen Engelska eller Arabiska.
Det är en flygfilm med lite kopplingar till USAs invasion av irak m.m. Mer av handlingen avslöjar jag inte.
Jag kommer uppdatera posten när filmen är släppt vilket är ganska snart.
- Kapten_Gars
- Medlem
Nah de där citaten känns lite veka... filmen är heller inget slag utan mer an flyg/action - anti krigs film...
några andra citat vi funderat på men tycker låter får "mesiga"
Vi saknar som sagt även namn
så kom med några förslag.. gjärna nåt tragiskt och fint på arabiska 
några andra citat vi funderat på men tycker låter får "mesiga"
"Wars have never hurt anybody except the people who die."
-Salvador Dali
"I'm fed up to the ears with old men dreaming up wars for young men to die in."
-George McGovern
Vi saknar som sagt även namn
- Marcus Svernvik
- Medlem
Memento mori eller memento te mortalem est betyder helt enkelt att "kom ihåg att även du är dödlig" (memento = minns). Om jag inte minns fel så ska det ha sagts till Julius Ceasar vid något tillfälle...
hur "intelektuellt" det citatet än må vara så passar det inte riktigt filmen
För er informatino som kommer filmen helt säkert bli minst 200mb stor... fast jag kan lova att det är värt det
hur "intelektuellt" det citatet än må vara så passar det inte riktigt filmen
För er informatino som kommer filmen helt säkert bli minst 200mb stor... fast jag kan lova att det är värt det
- Anton Severin
- Medlem
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Eventuellt musikval: Edwinn Starr - War (what is it good for).
Den blir rätt långtråkig efter en sägsådär 100 gånger, men den är bra de första 99.
Citat:
So long as there are men there will be wars
- Albert Einstein
They wrote in the old days that it is sweet and fitting to die for one's country. But in modern war, there is nothing sweet nor fitting in your dying. You will die like a dog for no good reason.
- Ernest Hemmingway
I hate war as only a soldier who has lived it can, only as one who has seen its brutality, its futility, its stupidity.
- General Dwight D. Eisenhower
Mankind must put an end to war, or war will put an end to mankind.
- John F. Kennedy
Den blir rätt långtråkig efter en sägsådär 100 gånger, men den är bra de första 99.
Citat:
So long as there are men there will be wars
- Albert Einstein
They wrote in the old days that it is sweet and fitting to die for one's country. But in modern war, there is nothing sweet nor fitting in your dying. You will die like a dog for no good reason.
- Ernest Hemmingway
I hate war as only a soldier who has lived it can, only as one who has seen its brutality, its futility, its stupidity.
- General Dwight D. Eisenhower
Mankind must put an end to war, or war will put an end to mankind.
- John F. Kennedy
- Marcus Svernvik
- Medlem
Den är redan med i filmenArmfeldt skrev:Eventuellt musikval: Edwinn Starr - War (what is it good for).
många intressanta citat här... jag kommer skriva när vi valt det slutgiltiga.
fast vi saknar just nu namn på filmen... kan ingen nåt fint och tragiskt på arabiska?