Quiz: Flaggor
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Re: Flagg-quiz
Det stämmer bra. Intressant är att man i flaggan kan se ANC:s flagga syftande på att Inkatha som styrde Kwazulu hade sina rötter i ANC. Rött och vitt är Inkathas färger och skölden med spjuten är symbol för Zulufolket den största befolkningsgruppen i Kwazulu. Efter 1994 inkorporades Kwazulu i Sydafrika och sammanslog med Natal till Kwazulu-Natal.
1977-1985 fördes en snarligflagga dock var ANC-flaggans färger vända upp och ned så att det gula fältet var överst. Skölden i det röda fältet saknade också spjuten.
1977-1985 fördes en snarligflagga dock var ANC-flaggans färger vända upp och ned så att det gula fältet var överst. Skölden i det röda fältet saknade också spjuten.
Dåså:
Eftersom Imagehack strular så gör jag ett nytt försök:
Eftersom Imagehack strular så gör jag ett nytt försök:
Dåligt med gissningar och svar i den här tråden nu.
Ledtråd: Färgerna stämmer med Nationens flagga per dags datum.
Ledtråd: Färgerna stämmer med Nationens flagga per dags datum.
Inom Bryssel radie 400 mil
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Har det med Schweiz att göra?
Nix, inte Schweiz
1600-talet är det vi talar om här.
Jag bumpar tråden. Några gissningar kan ni väl komma med?
Maanid Flag, Late 17th Century (Historical Flags, Lebanon)
Bollen är fri
Bollen är fri
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Ja den var verkligen en lurig en, var i helt fel ställe av världen och snurrade. Nåväl här kommer en ny fråga, ett standar som används av vem?

Rumäniens ÖB?
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Tyvärr det är fel. Personen jag söker finns i ett betydligt större land, som ligger en bit från Rumänien.
Den ryska Tsaren?
Jag har spårat standaret till Ryssland och till deras väpnade styrkor. Flygvapenchefen, dvs Commander-in-chief Air Force?
Jag har spårat standaret till Ryssland och till deras väpnade styrkor. Flygvapenchefen, dvs Commander-in-chief Air Force?
Ja, jag tror faktiskt att jag har rätt
Om man tittar på
och lägger extra fokus på standaret bakom generalöverste Alexander Zelin så tror jag faktiskt att vi ser rätt.
Om man tittar på
och lägger extra fokus på standaret bakom generalöverste Alexander Zelin så tror jag faktiskt att vi ser rätt.- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Ja det är helt rätt Krook, standaret är den ryske flygvapenchefens.