Sökningen fann 21 träffar
- 4 februari 2005, 09:43
- Kategori: Tidiga civilisationer och antiken (8000 fkr till 476)
- Tråd: Gamla Egyptens Rätts system ?
- Svar: 1
- Visningar: 2674
Gamla Egyptens Rätts system ?
tjens.. Undrar om ni vet något om gamla egyptens rättsystem/lagarna? I sådana fall kan ni väll berätta vad ni vet? Tack på förhand^^
- 23 mars 2004, 09:58
- Kategori: Första världskriget och mellankrigstiden (1914 till 1932)
- Tråd: När kom Hitler till makten?
- Svar: 6
- Visningar: 2945
När kom Hitler till makten?
Kan någon ge mig lite info om Hitlers politiska bana före WW2?

- 15 mars 2004, 20:30
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Sovjet besegarde Tyskland
- Svar: 75
- Visningar: 9224
Jag skulle bara vilja utrycka mig att Sovjet hade kunnat besegra Tyskland. Även om de skulle ha klarat det med ett knappt marginal. Och det grundar du på? /Martin Sovjets industri utveckling Men som vi redan har tagit upp tidigare i tråden: -Hur skulle Sovjet ha klarat sig om de inte försetts med l...
- 15 mars 2004, 20:30
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Sovjet besegarde Tyskland
- Svar: 75
- Visningar: 9224
Jag skulle bara vilja utrycka mig att Sovjet hade kunnat besegra Tyskland. Även om de skulle ha klarat det med ett knappt marginal. Och det grundar du på? /Martin Sovjets industri utveckling Men som vi redan har tagit upp tidigare i tråden: -Hur skulle Sovjet ha klarat sig om de inte försetts med l...
- 15 mars 2004, 20:19
- Kategori: Militär teknikhistoria
- Tråd: Sydnytt - Stridsvagn
- Svar: 14
- Visningar: 6769
- 15 mars 2004, 20:16
- Kategori: Militär teknikhistoria
- Tråd: Kungstigern
- Svar: 16
- Visningar: 3927
Björn E skrev:Jag tog påståendet från Encyclopedia of German Tanks of WWII av Peter Chamberlain och Hilary Doyle, men du kan ju ta en titt på http://www.achtungpanzer.com eller http://www.wwiivehicles.com.
Tack så mycket!
- 15 mars 2004, 20:13
- Kategori: Militär teknikhistoria
- Tråd: har Australien robotsystem 70 ???
- Svar: 10
- Visningar: 3462
Re: har Australien robotsystem 70 ???
Kan du vara snäll att ge mig australiens försvarsida. snällahoffe_salem skrev:Jag googlade runt lite och sen hamnade jag på Australiens försvars hemsida och såg att dom hade RBS70 stämmer detta ????
- 15 mars 2004, 20:08
- Kategori: Militär teknikhistoria
- Tråd: Strv m/74 "Sanslös"
- Svar: 27
- Visningar: 5593
- 15 mars 2004, 20:07
- Kategori: Militär teknikhistoria
- Tråd: Kungstigern
- Svar: 16
- Visningar: 3927
- 15 mars 2004, 19:58
- Kategori: Militär teknikhistoria
- Tråd: Kungstigern
- Svar: 16
- Visningar: 3927
Kungstigern
Kan någon säga när Kungstigern( pansarvagn ) kom ut för min historie lärare påstår att den var med i slaget om kursk.
Kan någon säga när , snälla
Kan någon säga när , snälla
- 15 mars 2004, 19:51
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Sovjet besegarde Tyskland
- Svar: 75
- Visningar: 9224
Stalin var väl inte ett slag direkt, svårt att jämföra att kriga hus för hus med att landstiga på en befäst strand. Tror säkert att Sovjet skulle kunnat trycka tillbaka Tyskland men inte besegra dem. mvh Alex Robsahm Håller med. Jag skulle bara vilja utrycka mig att Sovjet hade kunnat besegra Tyskl...
- 15 mars 2004, 19:21
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Sovjet besegarde Tyskland
- Svar: 75
- Visningar: 9224
Vem var det som började bomba civila mål ? Tyskland? Det va de - vilket tydligen vissa verkar ha svårt att komma ihåg - som började kriget också. Det är inte direkt hela sanningen. Under "Battle of Brittain" släppte en tysk bombplansbesättning av misstag sin last över London. Britterna hämnades gen...
- 15 mars 2004, 17:03
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Sidor om andra världskriget
- Svar: 92
- Visningar: 57021
Ett stort tack till ditt informations utbyte!L. Josephson skrev:Några väldigt bra länkar om man vill veta mer om stridsvagnar/pansarbilar osv.
* The Russian Battlefield
* World War II Vehicles and Advanced Squad Leader
* Achtung Panzer !
- 15 mars 2004, 16:57
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Leopold 105mm. mot Leningrad stationerade i Finland?
- Svar: 10
- Visningar: 3904
Re: Leopold 105mm. mot Leningrad stationerade i Finland?
Stämmer det att tyskarna under någon del av belägringen av Leningrad använde sig av sk. Leopold-järnvägsartilleripjäser, 105mm. för att bomba staden? Och isf. stämmer det även att de stod stationerade bakom den finska gränsen någonstans och därifrån sköt ända bort till Leningrad? Jag är inte säker ...
- 15 mars 2004, 15:40
- Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
- Tråd: Sovjet besegarde Tyskland
- Svar: 75
- Visningar: 9224
Jag håller inte med. Om inte de västallierade hade landstigit i normandie så hade tyskarna haft fler trupper på östfronten, och Stalin vädjade till de västallierade att skapa en ny front. Vad hade 10% fler tyska trupper gjort för skildnad i Öst? Stoppat ryssarna i två veckor till? Den som skrev "Va...