Sökningen fann 10 träffar

av Wirth M16811
13 december 2005, 22:20
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Kontakt med krigsveteraner från 2vk?
Svar: 32
Visningar: 8092

Hej!

Jo!

En del SS veteraner har man stiftat bekantskap med, och fler skall det nog bli.
Älskar skriva brev och få svar, en skön känsla :D

MVH//Didrik
av Wirth M16811
26 oktober 2005, 23:13
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Keitel blodig
Svar: 19
Visningar: 4821

HEJ!

JAg ville bara fråga en sak.
Varför ska man inte få visa bilder på hur verkligheten ser ut?
tycker det e lite dåligt att ta bort sådana bilder det tillhör ju historien och för å kunna diskutera bilden som nu vill bli diskuterad så kan den få ligga uppe tycker jag.

MVH//Didrik
av Wirth M16811
20 augusti 2005, 21:54
Kategori: Historiska källor & litteratur
Tråd: SS, Bosse Schön och Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek
Svar: 69
Visningar: 19966

Hej!

I dokumentären ''Svenskarna som stred för Hitler''
Så e det mycket som jag tycker inte stämmer, just som det om Harald Sundin.

Tror inte på Schöns ''uttalanden'' längre

MVH//Didrik
av Wirth M16811
20 augusti 2005, 21:03
Kategori: Historiska sevärdheter, restips och reseskildringar
Tråd: ''Tukkum''
Svar: 8
Visningar: 1804

Hej pandersson2

Tack så mycket för infon, det var mycket som du beskrev.
Har annars läst om att det utkämpades stora slag under 2vk i Tukums.
Fick ju dock reda på annat :)

Tack för er hjälp :D

MVH//Didrik
av Wirth M16811
16 augusti 2005, 22:42
Kategori: Historiska sevärdheter, restips och reseskildringar
Tråd: ''Tukkum''
Svar: 8
Visningar: 1804

Hej!

Böcker talar fan fel!
Står mycket konstigt i min bok , men iallafall så undrar jag om någon varit där å kan ge mig tips om det e något å se där?

MVH//Didrik
av Wirth M16811
16 augusti 2005, 15:45
Kategori: Historiska sevärdheter, restips och reseskildringar
Tråd: ''Tukkum''
Svar: 8
Visningar: 1804

HEJ!

Asså vad har jag skrivit?!
Menar förstårs inte Tallin utan Riga :x
Det ligger utanför Riga i Lettland.
Tukums vid Rigabukten närmare bestämt, Div Nord stred i Tukums.
Vet någon om detta är en intressant plats å besöka?

MVH//Didrik
av Wirth M16811
16 augusti 2005, 14:05
Kategori: Historiska sevärdheter, restips och reseskildringar
Tråd: ''Tukkum''
Svar: 8
Visningar: 1804

''Tukkum''

Hej! Detta kanske e lite sent och fråga om , men jag var i tallin i Juli. Där åkte vi med Tåget ut fråN Tallin, till småstäder, fanns en stad/By som vi dock inte besökte ''Tukkum'' Det läste jag om när jag kom hem från tallin att det var hårda strider där, nu e frågan om det är en sevärd plats att b...
av Wirth M16811
16 juli 2005, 19:30
Kategori: Historiska sevärdheter, restips och reseskildringar
Tråd: Sevärt i Småland?
Svar: 17
Visningar: 4297

A6

Hej!!

Kan alltid besöka A6 försvars historiska museum.
Där finns en hel del från beredskapstiden och så får man föja Jönköping från början till nutiden.
Trevligt ställe som bör ses.

MVH//Didrik
av Wirth M16811
17 mars 2005, 21:20
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Någon som vet
Svar: 3
Visningar: 3312

Hej

Tack det var mycket med information som jag fick i dessa två brev...TACK!

MVH//Didde
av Wirth M16811
17 mars 2005, 17:09
Kategori: Andra världskriget och dess upptakt (1933 till 1945)
Tråd: Någon som vet
Svar: 3
Visningar: 3312

Någon som vet

Hej Förra året lärde jag känna en person vars morfar var Gunnar Eklöf. Han var ju ss officerare..eller plutonchef i ss-divisionen Nordland. Det visste ni någ redan. Jag frågade honom om gunnar klarade sig eller vad som hände med honom, han visste inte å ingen i släkten heller. Vet någon hur han dog ...