Sökningen fann 2 träffar
- 14 februari 2008, 11:03
- Kategori: Revolutionernas och Imperialismens tid (1789 till 1913)
- Tråd: Tilltalssätt
- Svar: 39
- Visningar: 9562
Re: Tilltalssätt
Tack för svaren, jag tycker faktiskt att det här är jätteintressant. Jag har också Wellanders bok, tänkte inte på att kolla där! Hur som helst tror jag att det fortfarande finns en hel del gamla tilltalssätt kvar. Min pappa är fortafarande Bror med sina nära vänner (de som finns kvar), och gammelfas...
- 12 februari 2008, 22:42
- Kategori: Revolutionernas och Imperialismens tid (1789 till 1913)
- Tråd: Tilltalssätt
- Svar: 39
- Visningar: 9562
Tilltalssätt
Hejsan, är bara här på besök, men jag hoppas att någon tar sig tid att svara på ett översättarproblem i alla fall! Jag undrar vilka tilltalssätt som fanns under den här perioden. Om man niade, duade, eller pratade med varandra i tredje person (kan frun, vill pappa osv), när använde man titlar och nä...