Tips på böcker?
-
Guitarkalle
- Medlem
Tips på böcker?
Tänkte köpa lite böcker, så tipsa mig om böcker ni tycker är bra! Historieböcker då.
Helst engelska titlar.
mvh Kalle
Helst engelska titlar.
mvh Kalle
-
Guitarkalle
- Medlem
-
Martin Månsson
- Medlem
Vill du ha böcker på svenska eller engelska?
Om du vill ha på svenska kan jag rekommendera någon av Michael Tamelanders och Niklas Zetterlings böcker, de är intressanta, välskrivna och lättlästa.
På engelska rekommenderar jag Antony Beevors Stalingrad, en av de mest fängslande historieböcker jag någonsin läst och Mark Bowdens Black Hawk Down, en bok som känns som skönlitteratur men är historia.
Cornelius Ryan har också skrivit en hel del bra böcker, med många anekdoter från "vanliga" människor.
Om du vill ha på svenska kan jag rekommendera någon av Michael Tamelanders och Niklas Zetterlings böcker, de är intressanta, välskrivna och lättlästa.
På engelska rekommenderar jag Antony Beevors Stalingrad, en av de mest fängslande historieböcker jag någonsin läst och Mark Bowdens Black Hawk Down, en bok som känns som skönlitteratur men är historia.
Cornelius Ryan har också skrivit en hel del bra böcker, med många anekdoter från "vanliga" människor.
-
Guitarkalle
- Medlem
I denna tråd finns det tips på böcker, om örlogsfartyg under 2 vk.Guitarkalle skrev:refernslitteraturtrådarna hjälper mig inte så mycket. Är inte så intresserad av WW2. Är dock ute efter en bok om de allierades flottor.
viewtopic.php?t=16938
MVH
Denna tråd kan kanske vara till hjälp.
Marin Referenslitteratur
/Mikael Sundholm
Edit: Såg just att Battler hann före...
Marin Referenslitteratur
/Mikael Sundholm
Edit: Såg just att Battler hann före...