Erbjudande från SMB

Skriv svar
Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Erbjudande från SMB

Inlägg av Cyber Joker » 26 juni 2007, 13:30

Fick ett ebjudande från SMB idag om att köpa James Fullers "De avgörande slagen" i 4 band. Fullers namn låter bekant men jag vet inget om dessa böcker. Är de något att sattsa på? Eller det finns bättre verk som täcker från antiken till och med första världskriget?

Mvh

Cyber Joker

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem

Inlägg av Belisarius » 26 juni 2007, 15:09

James Fuller?

John F.C. Fuller (generalmajor, krigshistoriker) har skrivit en volym i 3 band; The Decisive Battles of the Western World and their Influence upon History .

Har läst ett av dem, hög klass. Vet dock ej hur SMB:s upplaga är i redigering eller kvalitet.

Användarvisningsbild
Wooster
Medlem

Inlägg av Wooster » 26 juni 2007, 15:42

SMB m fl har pumpat ut "De avgörande slagen" rätt mycket - och därför har jag sett dem på antikvariat redan nu (SMBs böcker har av någon anledning en tendens att dyka upp i antikvariat snabbt..). Så är man bara ute efter böckerna och inte vill passa på att lösa ett medlemsskap kan man börja med att kolla av antikvariaten.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 26 juni 2007, 18:11

Belisarius skrev:James Fuller?

John F.C. Fuller (generalmajor, krigshistoriker) har skrivit en volym i 3 band; The Decisive Battles of the Western World and their Influence upon History .

Har läst ett av dem, hög klass. Vet dock ej hur SMB:s upplaga är i redigering eller kvalitet.
Nappade på deras erbjudande om tio bands verket om SS. Fick första bandet för några dagar sedan och redan vid en hastig genomläsning upptäckte jag slarvfel och uppenbara översättningsfel. :cry:

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 26 juni 2007, 19:41

Cyber Joker skrev:
Belisarius skrev:James Fuller?

Nappade på deras erbjudande om tio bands verket om SS. Fick första bandet för några dagar sedan och redan vid en hastig genomläsning upptäckte jag slarvfel och uppenbara översättningsfel. :cry:
Den bokserien diskuterades här: viewtopic.php?t=28979

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 26 juni 2007, 21:42

Hmmm.. läste igenom recesionerna i denna tråd. Verkar som man gått på en nit. Upptäckte att jag redan hade Butlers bok om Gestapo på engelska, som för övrigt kom från en engelsk motsvarighet till SMB. :cry:

atps
Ny medlem

Inlägg av atps » 27 juni 2007, 05:24

Mycket av SMB:s egna material är tyvärr ofta av så dålig kvalitet att jag rent automatiskt inte beställer något som de själv ger ut. :(

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem

Inlägg av Cyber Joker » 27 juni 2007, 19:34

atps skrev:Mycket av SMB:s egna material är tyvärr ofta av så dålig kvalitet att jag rent automatiskt inte beställer något som de själv ger ut. :(
Ja och många av dom andra böckerna är billigare hos Frank Stenvall i Malmö

Skriv svar