Ny bok om svenska frivilliga i Finland
- Nicolas von Schmidt-Lauss
- Medlem
- Kontakt:
Ny bok om svenska frivilliga i Finland
För mer information:
http://www.svenskafrivilliga.com
Medlemmar i SMB kan beställa boken i nästa nummer av P&S.
http://www.svenskafrivilliga.com
Medlemmar i SMB kan beställa boken i nästa nummer av P&S.
r
Låter mycket intressant. 
Som en av de första som läst denna bok kan jag ge följande omdömme.
Bild exponeringen är helt otroligt bra. Helsides bilderna är av mycket hög kvallité och trycket ligger på ett bra papper. Ingen har tidigare använt detta koncept när det gäller böcker med anknytning till Finlands miltärhistoria. Man för en känsla av att man håller en bok från Bender publishing i sin hand. Berätelserna är mycket fängslande och med ryckande. Kombinationen text bild är mycket bra utförd, författaren har verkligen lyckats med att framhäva bilderna i harmoni med texten i denna lättlästa bok.
En modern och lättläst bok av unge Herr Von Schmidt-Laussitz.
Betyg

MENTOR
Bild exponeringen är helt otroligt bra. Helsides bilderna är av mycket hög kvallité och trycket ligger på ett bra papper. Ingen har tidigare använt detta koncept när det gäller böcker med anknytning till Finlands miltärhistoria. Man för en känsla av att man håller en bok från Bender publishing i sin hand. Berätelserna är mycket fängslande och med ryckande. Kombinationen text bild är mycket bra utförd, författaren har verkligen lyckats med att framhäva bilderna i harmoni med texten i denna lättlästa bok.
En modern och lättläst bok av unge Herr Von Schmidt-Laussitz.
Betyg
MENTOR
-
Martin Månsson
- Medlem
Kan bara instämma med Mentor. Boken är mycket intressant och håller hög klass. Den kan mycket varmt rekommenderas. Nicolas har gjort ett strålande arbete med denna bok och jag vet att det ligger oerhört mycket arbete bakom.
Vad som gör boken så bra är alla de förstahandsuppgifter som Nicolas på ett föredömligt sätt har sammanställt. Detta är berättelser från svenska frivilliga som aldrig tidigare varit berättade, det finns många böcker om krigen i Finland men knappast någon som på ett så givande sätt återger de svenska frivilligas egna upplevelser. De många fotona är ren bonus till en redan utmärkt bok.
Önskar ni en högkvalitativ bok om svenska frivilliga i Finland är denna bok ett absolut måste!
Martin
Vad som gör boken så bra är alla de förstahandsuppgifter som Nicolas på ett föredömligt sätt har sammanställt. Detta är berättelser från svenska frivilliga som aldrig tidigare varit berättade, det finns många böcker om krigen i Finland men knappast någon som på ett så givande sätt återger de svenska frivilligas egna upplevelser. De många fotona är ren bonus till en redan utmärkt bok.
Önskar ni en högkvalitativ bok om svenska frivilliga i Finland är denna bok ett absolut måste!
Martin
- Medlem
- Kontakt:
- SuperPalle
- Medlem
- Medlem
- Kontakt:
Kul 
Om ni läser boken är jag mycket tacksam för feedback. Det är min första bok (även om jag inte är författare i ordets rätta bemärkelse, utan snarare redaktör och förläggare), men kanske inte min sista. Det är därför intressant att få veta lyckade såväl som mindre lyckade inslag.
Priset för boken i P&S blir enligt uppgift humant.
Om ni läser boken är jag mycket tacksam för feedback. Det är min första bok (även om jag inte är författare i ordets rätta bemärkelse, utan snarare redaktör och förläggare), men kanske inte min sista. Det är därför intressant att få veta lyckade såväl som mindre lyckade inslag.
Priset för boken i P&S blir enligt uppgift humant.
Jaha tack för det, ytterligare en bok att beställa.
Inte så att jag surar men när skall strömmen av "måste ha" böcker ta slut?
Knappt har man beställt en bok (yeah right snarare två eller tre) från SMB innan dom skickar fram en ny bok som bara måste inköpas.
Och sen deras tricks med värdecheckarna. Klart man gick på det. Snabbt som attan så langade man in några hundra på deras konto, fick värdecheckarna och vips så har man beställt ÄNNU fler böcker.
Om någon undrat varför SMB aldrig ger ut böcker om propaganda krigföring och krigslister? för att vi då skulle upptäcka att det är sådana "knep" dom använder för att få oss stackare att köpa böcker!!!
Senast jag kollade slutade VK2 med att tyskarna förlorade och även i morgon kommer tyskarna att ha förlorat. Men nog förbannat köper man ändå en massa böcker, trots att man vet hur det slutar
Jaja vad är en bok till i bokhyllan, med lite tur kommer inte ens tjejen att märka den.
Inte så att jag surar men när skall strömmen av "måste ha" böcker ta slut?
Knappt har man beställt en bok (yeah right snarare två eller tre) från SMB innan dom skickar fram en ny bok som bara måste inköpas.
Och sen deras tricks med värdecheckarna. Klart man gick på det. Snabbt som attan så langade man in några hundra på deras konto, fick värdecheckarna och vips så har man beställt ÄNNU fler böcker.
Om någon undrat varför SMB aldrig ger ut böcker om propaganda krigföring och krigslister? för att vi då skulle upptäcka att det är sådana "knep" dom använder för att få oss stackare att köpa böcker!!!
Senast jag kollade slutade VK2 med att tyskarna förlorade och även i morgon kommer tyskarna att ha förlorat. Men nog förbannat köper man ändå en massa böcker, trots att man vet hur det slutar
Jaja vad är en bok till i bokhyllan, med lite tur kommer inte ens tjejen att märka den.
- Johan Elisson
- Medlem
De hade faktiskt en bok med titeln Den ryska maskeraden - Маскировка till salu (50 kr) alt gratis (kupong) på Bokmässan i Göteborg idag. Tyvärr köpte jag den inte.roninn skrev:Om någon undrat varför SMB aldrig ger ut böcker om propaganda krigföring och krigslister? för att vi då skulle upptäcka att det är sådana "knep" dom använder för att få oss stackare att köpa böcker!!!
/Johan
- Medlem
- Kontakt:
Fronten närmast Stockholm
Om det intresserar någon så har Piteå-Tidningen har publicerat en intrevju med mig angående boken:
http://tinyurl.com/paiw
När ni ändå är där kan ni ju läsa Ingemar Carlssons (känd från bl a DI) börskrönika
http://tinyurl.com/paiw
När ni ändå är där kan ni ju läsa Ingemar Carlssons (känd från bl a DI) börskrönika
- Medlem
- Kontakt:
skola + bok
Nja, egentligen var det inte så besvärligt. Personligen tycker jag att första året på universitetet var rätt så tungt. Mest berodde det väl på den totala omställningen från gymnasiet (där blev det ju uppror om man fick ett prov på 60 sidor ur en bok). Med tiden blev det mindre och mindre jobb med skolan. De två sista åren var den nödvändiga arbetsinsatsen inte många timmar/vecka. Sen beror det väl också vilka krav man har på sig själv och studierna.
Trevligt!
Denna bok måste jag beställa!