http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6
Jag trodde saken skulle dyka upp här tidigare, för att de som inte orkar läsa vad som står på länken, klistrar jag in följande
DN skriver:
Jag vill bara tillägga att på det företag jag arbetar, får man gå hem omedelbar, på sekunden, om sådant här uppdagas.Det som är försvårande för Dick Harrison är att han handlat utan att reflektera närmare över vilka skyldigheter han kan ha haft som handledare i den uppkomna situationen med dess jävsproblematik. Även om Dick Harrison inte haft för avsikt att skada sin doktorand med den kritik han framförde till studierektorn, måste han ha förstått att den ändå skulle få negativa konsekvenser för henne i hennes fortsatta doktorandstudier."
I sitt beslut skriver ansvarsnämnden:
"Vi har stannat för att en varning, trots de allvarliga förseelserna, ändå är en tillräcklig påföljd. Vi har då beaktat bland annat att Dick Harrison har insett att han handlat på ett felaktigt sätt, att anmälan inneburit en stor påfrestning såväl privat som professionellt samt att det inträffade inte tycks ha skadat dokorandens situation vid Historiska institutionen."
Jag har nu köpt min sista Harrisonbok, det är tveksamt om jag ens kommer att låna någon på biblioteket.
Christer Samuelsson.