kan man få tag på typ stridstaktiks böcker som typ Rommel eller någon annan som var medverkande i ww2.
Rommel skrev en bok om infanteritaktik innan kriget och det fanns flera andra generaler som skrev böcker om taktik mm.
var kan jag hitta dessa på svenska eller engelska
tacksam för svar
Böcker
Re: Böcker
Mycket hittar du på biblioteket, om du hellre vill köpa egna böcker har många av online-bokaffärerna billiga böcker.Gransson skrev:kan man få tag på typ stridstaktiks böcker som typ Rommel eller någon annan som var medverkande i ww2.
Rommel skrev en bok om infanteritaktik innan kriget och det fanns flera andra generaler som skrev böcker om taktik mm.
var kan jag hitta dessa på svenska eller engelska
tacksam för svar
http://websok.libris.kb.se/websearch/form?type=simple
Om du som jag, gillar pansar, kan du läsa lite av Heinz Guderian.
Sen finns det garanterat personer här som kan hjälpa dig med rena boktitlar.
- Belisarius
- Medlem
Titelförslag..hmm.
"Achtung-Panzer!" av Heinz Guderian är väl uppenbar.
Börja där, det är grundboken, du kommer vansinnigt långt på den.
"Panzer Leader" av Guderian är också väl värd läsning, eftersom han skrev den efter kriget.
"Panzer Battles" av von Mellenthin är intressant läsning men eftersom det är memoarer handlar ger den mer en insikt i stabsarbete än den gör om taktiska tekniker. Hans avsnitt om operation Citadel är riktigt intressant.
Liddell-Hart bör väl också läsas...
"Achtung-Panzer!" av Heinz Guderian är väl uppenbar.
Börja där, det är grundboken, du kommer vansinnigt långt på den.
"Panzer Leader" av Guderian är också väl värd läsning, eftersom han skrev den efter kriget.
"Panzer Battles" av von Mellenthin är intressant läsning men eftersom det är memoarer handlar ger den mer en insikt i stabsarbete än den gör om taktiska tekniker. Hans avsnitt om operation Citadel är riktigt intressant.
Liddell-Hart bör väl också läsas...