Rubicon

Skriv svar
Användarvisningsbild
Marcus
Medlem
Inlägg: 6804
Blev medlem: 22 mars 2002, 21:27
Ort: Sverige

Rubicon

Inlägg av Marcus » 30 mars 2006, 19:36

Det har råkat bli så att jag läst en del om Romarriket på senare tid, just nu läser jag "Rubicon" av Tom Holland. Är det någon annan här som läst den?

/Marcus

Ostrobothnia
Medlem
Inlägg: 214
Blev medlem: 15 januari 2006, 18:14
Ort: Österbotten, Finland

Inlägg av Ostrobothnia » 30 mars 2006, 20:22

Jodå , hade lånat den någon gång i somrast .

Klasse
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: 24 mars 2004, 23:39
Ort: VästraGötaland

Inlägg av Klasse » 31 mars 2006, 01:28

Ja vad tycker ni om boken?

Ostrobothnia
Medlem
Inlägg: 214
Blev medlem: 15 januari 2006, 18:14
Ort: Österbotten, Finland

Inlägg av Ostrobothnia » 31 mars 2006, 09:32

Nå minns inte riktigt på rak arm hur den var , får överlåta det åt Marcus eller någon som har den i bättre minne. Men den var väl ganska lättläst och behandlar perioden före och under Ceasar.

Användarvisningsbild
Perra
Medlem
Inlägg: 1762
Blev medlem: 8 maj 2004, 13:14
Ort: Vintergatan, ta till höger när det blinkar!

Inlägg av Perra » 31 mars 2006, 13:04

Har köpt den under rean och kommer läsa den framöver, skulle gärna vilja ha en liten recension av någon.

Användarvisningsbild
Leonidas
Medlem
Inlägg: 1621
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:33
Ort: Segeltorp

Inlägg av Leonidas » 31 mars 2006, 13:13

Det är en väldigt bra populärvetenskaplig bok. Den är skriven kronologiskt, men följer inte årtal slaviskt och gör avstickare i andra ämnen än rent politiska. Den är lättläst och har ett bra flyt, författaren är insatt och engagerande.

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem
Inlägg: 6804
Blev medlem: 22 mars 2002, 21:27
Ort: Sverige

Inlägg av Marcus » 31 mars 2006, 18:03

Jag har inte läst klart den ännu men instämmer med Leonidas sammanfattning så här långt.

/Marcus

Användarvisningsbild
Perra
Medlem
Inlägg: 1762
Blev medlem: 8 maj 2004, 13:14
Ort: Vintergatan, ta till höger när det blinkar!

Inlägg av Perra » 31 mars 2006, 19:14

Låter ju helbra!

Skriv svar