Berlin vs. Stalingrad
- Sergeant Pepper
- Medlem
Berlin vs. Stalingrad
Är Anthony Beevor's "Berlin" lika bra som "Stalingrad"?
- SuperPalle
- Medlem
Re: Berlin vs. Stalingrad
Båda böckerna är fruktansvärt bra.Sergeant Pepper skrev:Är Anthony Beevor's "Berlin" lika bra som "Stalingrad"?
Re: Berlin vs. Stalingrad
Kan inte annat än att hålla med, borde läsas av varje vettig människa!Daniel skrev:Båda böckerna är fruktansvärt bra.Sergeant Pepper skrev:Är Anthony Beevor's "Berlin" lika bra som "Stalingrad"?
- Thorbjörn Wikström
- Medlem
Jag tyckte att Stalingrad var en bra bok men jag blev besviken på Berlin.
Jag kan inte säga varför då de är upplagda på samma sätt med mycket personskildringar mm. Kanske blev Berlin för ytlig då den skulle täcka upp en mycket större händelse än Stalingrad var på samma antal sidor. Personligen är jag inte förtjust i för mycket personskildringar då de ibland tenderar att bara vara utfyllnad.
Thorbjörn
Jag kan inte säga varför då de är upplagda på samma sätt med mycket personskildringar mm. Kanske blev Berlin för ytlig då den skulle täcka upp en mycket större händelse än Stalingrad var på samma antal sidor. Personligen är jag inte förtjust i för mycket personskildringar då de ibland tenderar att bara vara utfyllnad.
Thorbjörn
-
Carolus XII
- Medlem
-
Panzerfaust
- Utsparkad
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
- Kapitän zur See
- Medlem
Det är lättare att hänga med i Stalingrad, man behöver bara slappna av och läsa. I Berlin är det nästan ett måste att sitta och bläddra mellan kartorna och texten, samtidigt som det är lite "rörigt" med de tyska förbanden vid den tidpunkten.
Annars är de ganska likvärdiga som böcker, men min åsikt är att det krävs lite mer "arbete" för att läsa Berlin.
Annars är de ganska likvärdiga som böcker, men min åsikt är att det krävs lite mer "arbete" för att läsa Berlin.
- Superfinne
- Medlem
- Kontakt: