Ubåtsjakt i svenska farvatten

Skriv svar
Användarvisningsbild
MajorLove
Medlem

Re: Ubåtsjakt i svenska farvatten

Inlägg av MajorLove » 3 juli 2008, 10:03

Nej Marcus, det inlägget var inte politiskt. Det är dock symptomatiskt att det är tillåtet för en sida att ifrågasätta men att när detta bemöts, klagas det tills den sidan får som den vill.

Om du skall ta bort "politiska inlägg" kan du lika gärna plocka bort hela tråden samt programserien "Uppdrag Granskning"

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus

Inlägg av MD650 » 3 juli 2008, 11:10

Inom ramen för forumets regler är det att betrakta som politiskt.
Politiska trådar är inte tillåtet på forumet då bl.a. det erfarenhetsvis "spårar" ur.

Charlie boy
Ny medlem

Inlägg av Charlie boy » 3 juli 2008, 18:12

kawasaki 1500 skrev:
Jag tycker......
Jag anser......
Jag är av denna åsikt....
Vad är det för fel med det?
Det finns ju inte några bevis mot öst men väl mot väst. Har det undgått dig och de andra.
Jag tror att blir krångligt att föra diskussionen vidare om allt ska härledas i bevis eftersom istortsett all intressant information är klassad "hemlig" eller "dubbelhemlig". Tillsvidare får man läsa det som är offentligt och där finns ju inte direkt solklara bevis utan mer antydningar som snarare kan klassas som "ingen rök utan eld"-rykten.

Eftersom jag inte kan bevisföra mina åsikter i ämnet så tänker jag inte skriva att:
1.Ryssarna har, med ubåt och mindre farkoster spenderat mycket tid runt våra kuster och skärgård
2.Nato i form av t. ex BRD har spenderat minst lika mycket tid i nämnda område, med Sveriges goda minne.
3.BRD ubåtar har hjälp till att jaga ryska ubåtar på svenskt vatten.
4.Kretsen som känner/kände till de faktiska förhållandena torde varit mycket begränsad. Och informationsflödet har/är av politiska orsaker, som ovan sagts, hemligt eller dubbelhemligt.

Användarvisningsbild
NIL
Stödjande medlem 2023

Inlägg av NIL » 3 juli 2008, 20:54

Jag påstår inte att jag är av Charlie Boys uppfattning :)
Äh, det löser sig.

Skriv svar