... och Martin Tunström visade sin politiska hemvist genom att släpa in dyngan.
Skärp dig nu och du ska inte tala om för mig var jag står politiskt, ha det jävligt klart för dig. (Sen att man skulle vara av en politisk åskådning för att man citerar politiska ståndpunkter är rent banalt resonemang då jag skulle vara nazist eftersom jag citerat förintelserevisionister och frågat om det hade någon legitimitet)
Det var därför jag jag citerade det hela och la in det på Skalman för att se om den hade någon legitimitet bland historiskt kunnande personer som just skalmän är. Men nej, du skulle börja och tjafsa om var citatet kom i från och uppenbart läser du inte andras inlägg:Dynga är det inte för att citatet kommer från ett speciellt håll, utan p g a att den är uppenbart propagandistisk och är usel historiskt sett.
Att vissa inte kan lära sig att hålla sin politiskt ståndpunkt borta från detta forumet och förstöra trådar med allmänt töntiga kommentarer som:Jag skrev:Jag tog fram citatet (det är inte en källa) för att se om det stämde eller inte. (Själv ställer jag mig tvivlande till citatet) Jag tog inte fram citatet för att vi skulle debattera citatet i sig, och det var det jag och Robert_Kropotkin reagerade på när Dalmas slänger ur sig en helt värdelös kommentar som "Kan gissa var du hittade den texten." för att han har en annan politisk åskådning än författaren till citatet.
Kan gissa var du hittade den texten.
Men har du svårt att förstå, när jag presenterade citatet så ville jag "se om den hade någon legitimitet bland historiskt kunnande personer som just Skalmän är", jag har inte varit ute efter att konstaterar något, jag har frågat om ett citatet stämmer, jag har aldrig utgett att citatet är en källa. (Hur man nu kan se att den är en källa) Citat som inte är förankrade i verkligehten och saknar underbyggt fakta ska krossas med seriösa inlägg och inte med oseriösa inlägg där rykten och osanningar tillåts fortskridda.Moderatorerna borde t ex begrunda vad begreppet revisionism betyder. Ska ni ha en seriös diskussion får ni bygga den på seriösa citat. Värdelösa citat, förtjänar värdelösa inlägg.
För övrigt är det rent sagt komiskt att du säger att citatet var "uppenbart propagandistisk och är usel historiskt sett." men inte kunde vedergälla citatet. Jag hoppas du inte är lärare, för att stå vid lektioner och säga sådana meningar övertygar t.ex. inte ungar som förnekar förintelsen. Jag däremot tar gärna fram banala citeringar från förintelseförnekare för att sen kunna krossa dem tillsammans med skalmän och jag försöker också svara förintelseförnekare som då och då poppar upp här på skalman med fakta och inte med meningar som "uppenbart propagandistisk och är usel historiskt sett." men sedan inte avlivar påståndet.
/Martin
Ps. ska vi återgå till den verkliga debatten? Ds.