Bergman
Bara för att vara tydlig så är jag inte säker på att jag håller med dig i ovanstående. Jag menar,.. bara för att något är välskrivet och välartikulerat (eller att någon skriker högst) så behöver det inte i sig betyda detsamma som att den skrikande personen har rätt i sak,....
Jallai kan ha blivit "blåst" precis som vi alla blev på 80-talet,.. men att han skulle gått på en mina år 2010 finner jag uteslutet.
Bill.
Nu har iofs. Jallai precis kommit med en ny take pa Palmemordet som kandes riktigt riktigt fel, det kanske inte ar klurigare an att han bara vill tjana pengar trots allt
Ok, det finns tva lager i traden och manga tenderar att argumentera for att det var antingen eller, NATO eller Sovjet ,det kan av nagon mystisk anledning aldrig vara bada vilket jag tycker verkar mest rimligt.
Av det jag kan lasa mig till fran engelsksprakiga sidor sa tror jag personligen att Ola och Rickard har ratt angaende NATO inblandningen. Jag har darfor slappt NATO-psyops-sparet for jag tycker inte det finns nagot mer att hamta dar, det ar utrett, och jag har inget intresse av att forsoka motbevisa det.
Daremot sa har det blivit ganska fel nar det galler Sovjets inblandning, jag har gatt igenom en rad bataljer i traden och det ar alltid samma visa -
anvandes for Ocenografi och Forskning, det finns ingen ubat for transport, dom var i norra flottan och ishavskanalen gick det inte att transportera nagot pa, finns ingen lamplig miniubat som passar in, raljerande om arbetsrobotar fran den samsta bild man kan hitta pa internet.
nu har jag forsokt presentera ett par leads i mina tidigare inlagg som jag sammanfattar nedan, istallet for att diskutera enskilda incidenter som alltid kor fast varfor inte borja med nedan punkter?
- bottenspar, 1987c – MTC 200, stammer bandbredden med uppmatta spar i nagot fall?
- rod-vita UV farkosten var 13m, finns det uppgifter pa 13m kontakter.
- personportratt, Stefenson tex. som har gynnats i sin karriar, man kan sannolikt nationalitetsbestamma Harsfjarden bara utifran hur Stefensons karriar gick, man kan fortsatta med andra incidenter och insatschefer, tex. Havringe 88.
- borja eliminera krankningar som mha. ovan sannolikt var NATO eller B-styrka, de som ar kvar bor granskas nogare.
- dela upp krankningarna i tva grupper, arbete mot SOSUS och fasta mineringar (arbetsrobotar och UV farkoster) och Spetznaz operationer (miniubatar och triton).
- mer uppgifter om konverterad India och Spetznaz operationer.
- bandspar vid botteninstallationer pa andra hall i varlden vi den har tiden, Japan, Finland, USA, UK och Norge.
- krankningar utforda av Lill-Klas, Stor-Klas och Spiggen.
- nar kande Sovjet till SOSUS, hur andrades krankningarna efter det?
Debunked ar Ishavskanalen, ett foto pa en ubat som transporteras i ett inlagg ovan fran loop maste val racka?
Och har kommer ett par leads till
- varfor finns inte SOSUS i ostersjon med i denna sammanfattning?
http://www.dosits.org/people/history/SOSUShistory/
- hur transporterades Triton 2 Dom fanns, dom skulle anvandas, och for att anvandas skulle dom kunna transporteras till utgangslaget i skarpt lage.
- Kashalot och Paltus, hur tysta kan dom ha varit?
(har ar lite battre bilder pa Argus, med det inte sagt att den ar en kandidat,
http://cyberneticzoo.com/underwater-rob ... le-soviet/).