Spökstaden vid Tjernobyl
- Johan Elisson
- Medlem
Spökstaden vid Tjernobyl
En sida som postats nyligen på det engelska forumet, som definitivt är värd att nämna.
» My Chernobyl Rides
Tänk er att stå mellan två höghus i en stad byggd för 50 000 invånare, och inte höra annat än brus från vinden. Ofattbart och spöklikt.
[ändrat: länken pekade till en sida mitt i serien, fixat.]
/Johan
» My Chernobyl Rides
Tänk er att stå mellan två höghus i en stad byggd för 50 000 invånare, och inte höra annat än brus från vinden. Ofattbart och spöklikt.
[ändrat: länken pekade till en sida mitt i serien, fixat.]
/Johan
Senast redigerad av 1 Johan Elisson, redigerad totalt 7 gånger.
- Johan Elisson
- Medlem
- Per Andersson
- Medlem
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
De som täpper igen reaktor 1 med betong och stål och de som arbetar på reaktor 2 för att producera ström.Moonman skrev:Vad är det för personal som fortfarande arbetar där?Martin Tunström skrev:Ingen vacker "stad" precis, men jag har för mig de spelar musik i staden för att de som inte arbetar vid kärnkraftverket ska bli knäppa av tystheten.
/Martin
mvh Alex Robsahm
/Martin
- Johan Elisson
- Medlem
På sidan berättas det lite kort om att det åtminstone funnits företag som anordnat turistresor dit, med en rundtur på ungefär två timmar. De flesta turisterna tyckte dock att tystnaden var så outhärdlig att de åkte ut ur staden mycket tidigare.diskutera skrev:Jag skuller inte betala för en tur i ett radioaktvt område..Per Andersson skrev:Turistattraktion?
Jag skulle då kunna tänka mig att betala för en dagstur i området.
Angående radioaktiviteten, så ligger naturligt nog nästan all strålning i marken, varför det är relativt säkert att färdas på de större vägarna.
/Johan
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt: