ID bricka från Vietnam

Skriv svar
Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

ID bricka från Vietnam

Inlägg av sonderling » 11 januari 2008, 13:29

En vän till mig har återvänt från en Vietnam resa och som present fick jag en amerikansk Dog tag uppgrävd påstod försäljaren från Hamburger hill.

Vad ska man tro om detta? Kan den vara äkta man har ju hört talas om att det förfalskas krigsouvenierer. Och det kan ju inte ligga hur många id brickor som helst och skräpa i terrängen?

(Jo jag tänkte på och fråga systerforumet men jag klänner ju ingen där :oops: )

Sonderling

- Som egentligen önskade sig ett par chica Vietcong sandaler till sommaren.

A men va fa...egentligen tänkte jag att tråden skulle ligga i Asien avdelningen, nån kanske skulle flytta den. [ Fixat! /Hex ]

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2026

Re: ID bricka från Vietnam

Inlägg av Hans » 11 januari 2008, 15:38

Många, om inte de flesta, är förfalskningar. http://www.topvietnamveterans.org/authentic.html
Själv fick jag, till hustruns förskäckelse, en nytillverkad Norvietnamesiska arméns tropikhjälm 2007 :roll: :lol:

MVH

Hans

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Inlägg av sonderling » 14 januari 2008, 14:02

Tackar för svar.

Jag har inte kollat upp den ännu men jag hoppas nästan att det är en förfalskning. Tycker det är lite spooky om den skulle vara riktigt.

Har i övrigt lite dubier angående slagfälts "arkeologi", känns ibland lite som gravplundring. Men skulle nog själv ha svårt att hålla fingrarna i styr om man skulle snubbla på något.

Sonderling

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2026

Inlägg av Hans » 14 januari 2008, 14:15

Berätta vad du får reda på.

Delar din uppfattning framförallt med brickor och personlig utrustning. Däremot tar jag gärna och samlar splitter och blir överlycklig då jag hittar en patron i t.ex Verdun.

MVH

Hans

Skriv svar