Eldkastare från VKI.

MVH
Hans
Nu vet jag inte hur pass bra du är på engelska, men tittar in på forum.axishistory.com och Samlarforumet, båda hittar du om du klickar på Skalman.nu och sedan på den svenska flaggan, så kommer du nog fram.h2o skrev:tack för alla svar..
Men kan nån säga något betydande vapen som jag ev. missat?
Om jag ska gå på det du skrev i början "Så nu skulle jag vilja att nån vänlig kunde ge fakta om vapen/länka till vapen som gjorde stor betydelse och/eller var en helt ny idé (som inte fanns under ww1" så är dessa vapen de jag kommer att tänka på:h2o skrev:tack för alla svar..
Men kan nån säga något betydande vapen som jag ev. missat?
På det stora hela så introducerades inga helt nya koncept under VkII.h2o skrev:Är så att jag ska skriva ett skolarbete och jag tog "Handvapen under ww2".
Men är så att jag är fattig på info och tänkte att jag skulle be er om hjälp![]()
Hur myckt jag än googlat och sökt så äre mesta infon (om man etc söker efter MP44/STG44, så givetvis kmr det upp info från spelsidor om effektiviteten i spelet).
Så nu skulle jag vilja att nån vänlig kunde ge fakta om vapen/länka till vapen som gjorde stor betydelse och/eller var en helt ny idé (som inte fanns under ww1)
Har i princip inget alls utom om Garanden.
Källor är också bra att ha
Tack på förhand.
Det skulle vara med en K98 i.s.f.Hans skrev:Ett repetergevär kan väl komma upp i en 10-12 skott per minut med riktad eld.
Jag har hört att man kunde nå en otrolig eldhastighet med Lee-Enfield eftersom slutstycket var utformat så att man kunde göra manöverrörelse med pekfingret och tummen, medan man avfyrade med långfingret. Är det någon som känner igen det?Med Lee-Enfield var ju kravet 15 skott/minut med ett rekord på 38 eller 39 träff
inom en 18 eller 21 tums cirkel på 300yds/270m.
10 riktade skott med en Lee-Enfield ska med en (mycket) skicklig skytt gå på 10 sekunder.