Nej, ingen Albacore...den skarpögde kan se ett tyskt spaningsplan i bakgrunden på denna krigsbas. Så den här maskinen tillhörde 'andra sidan'..../VarjagPsilander skrev:Fairey Albacore?
Quiz: Militär utrustning
- hoffe_salem
- Medlem
Jag misstänker att i här har en av Königsbergs 4.1 inch kanoner på improviserad fältlavett.
Fö vill jag lägga in en liten synpunkt ang det senaste svaret.
I mina ögon ser det inte ut som en Schwarzlose, Kspn saknar den typiska trattformade flamdämparen, det ser ut som om skytten använder sej av ett vanligt "spade grip" och inte det udda horrisontella "handtag" som Schwarzlosen hade, dessutom har jag aldrig sett den typen av lavett på en Schwarzlose som finns på fotot.
I mina ögon rör det sej om en Maxim.
Men visst är det österrikare!
Öken-Erik
PS Jag hoppas att inte någon tar illa vid sej av min "synpunkt", det är inte min mening att trampa någon på tårna DS
Fö vill jag lägga in en liten synpunkt ang det senaste svaret.
I mina ögon ser det inte ut som en Schwarzlose, Kspn saknar den typiska trattformade flamdämparen, det ser ut som om skytten använder sej av ett vanligt "spade grip" och inte det udda horrisontella "handtag" som Schwarzlosen hade, dessutom har jag aldrig sett den typen av lavett på en Schwarzlose som finns på fotot.
I mina ögon rör det sej om en Maxim.
Men visst är det österrikare!
Öken-Erik
PS Jag hoppas att inte någon tar illa vid sej av min "synpunkt", det är inte min mening att trampa någon på tårna DS
Bravo Öken-Erik, det är en av SMS Königsberg's kanoner, den står uppställd i en park i Mombasa.
(Vad beträffar Schwarzlose'n så fanns den både med och utan 'tratten'. Jag postade svaret enbart 'on strength' av att det uppenbarligen var österrikare bakom vapnet = att Schwarzlose var det troligaste. Kanske Ansan har en länk till bilden?)
Öken-Eriks fråga, Varjag
(Vad beträffar Schwarzlose'n så fanns den både med och utan 'tratten'. Jag postade svaret enbart 'on strength' av att det uppenbarligen var österrikare bakom vapnet = att Schwarzlose var det troligaste. Kanske Ansan har en länk till bilden?)
Öken-Eriks fråga, Varjag
Schwarzlose/Maxim?
Hittade Ansans länk till bilden, där den uppges vara en Schwarzlose.
http://images.google.com.au/imgres?imgu ... D%26sa%3DG
men vid närmare studium måste jag instämma i Öken-Eriks tvivel, lavetten är lite suspekt och kylmanteln verkar en aning för lång.....ngn som vet mera? Varjag
http://images.google.com.au/imgres?imgu ... D%26sa%3DG
men vid närmare studium måste jag instämma i Öken-Eriks tvivel, lavetten är lite suspekt och kylmanteln verkar en aning för lång.....ngn som vet mera? Varjag