Quiz: Militär utrustning
- hoffe_salem
- Medlem
- peter bjurman
- Medlem
- peter bjurman
- Medlem
- peter bjurman
- Medlem
Det här var en verkligt spännande flygmaschin!
va i Herrans namn??? i RAF uniform och allt...mest liknar det fransk Besson MB-411 men stjärtpartiet stämmer inte alls. Så jag garderar med Gordou-Leseurre GL 810 eller 812? I Vilket fall har ngn radikal modifikation gjorts i England
- av vad orsak kan jag inte gissa. Den franska U-kryssaren Surcouf lämnade en Besson i Plymouth 1940, kan det var den som ngn roat sig med att återställa i flygbart skick????Varjag
va i Herrans namn??? i RAF uniform och allt...mest liknar det fransk Besson MB-411 men stjärtpartiet stämmer inte alls. Så jag garderar med Gordou-Leseurre GL 810 eller 812? I Vilket fall har ngn radikal modifikation gjorts i England
Hmm, det var inte lätt, jag går bet. Visst är det likt en Besson, men även wingtipsens form är fel.
varjag, jag tycker mig se franska beteckningar o inte R.A.F:s.
Bilden verkar fakad med ngt raster iofs.
Nåväl, det var väl ett fåtal som kom i verklig tjänst, 2?
Tror att ett Besson finns kvar. Då så är det nokk så gott.
varjag, jag tycker mig se franska beteckningar o inte R.A.F:s.
Bilden verkar fakad med ngt raster iofs.
Nåväl, det var väl ett fåtal som kom i verklig tjänst, 2?
Tror att ett Besson finns kvar. Då så är det nokk så gott.
- peter bjurman
- Medlem
Tack peter, det VAR en djävligt knepig fråga! Men jag har åtminstone blivit av med de flesta mjällen i skallenpeter bjurman skrev:Jag som hade hittat på så bra ledtrådarJag trodde jag hade en svår fråga.Visst är det den Besson MB 411som Surcouf lämnade i Plymouth och övertogs av Royal navy.Varjags fråga mvh Peter