Någon som har en miljon över...?

Skriv svar
Henke
Medlem
Inlägg: 1226
Blev medlem: 25 september 2003, 18:27
Ort: Stockholm

Någon som har en miljon över...?

Inlägg av Henke » 27 april 2004, 10:01

Här finns en liten motorbåt till salu just nu:
http://www.djurgardsvarvet.se/mili/nuoli/Nuoli.htm

Klassad som "traditionsfartyg" av Finlands sjöhistoriska museum. Notera dock att kanonerna är deaktiverade. :)

Henrik

Användarvisningsbild
predator
Medlem
Inlägg: 3612
Blev medlem: 4 september 2004, 15:22
Ort: Göteborg

Inlägg av predator » 18 oktober 2004, 17:54

Varför köpa en sån liten båt ? Ska du inte sattsa på ett hangarfartyg eller slagskepp

Gutekrigaren
Medlem
Inlägg: 4120
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
Ort: Rom

Inlägg av Gutekrigaren » 18 oktober 2004, 20:17

leo2 skrev:Varför köpa en sån liten båt ? Ska du inte sattsa på ett hangarfartyg eller slagskepp
I vilken gästhamn skulle du lägga till exempel Minas Gerais? :roll:

Mvh Petter

Mille1
Medlem
Inlägg: 437
Blev medlem: 1 april 2002, 14:03
Ort: Åkersberga

Inlägg av Mille1 » 18 oktober 2004, 23:25

Bränsleförbrukning: 250 – 300 liter per timme vid 25-30 knop. Betydligt mer vid maxfarten som ligger över 40 knop
Egen oljekälla också

Användarvisningsbild
Thullan
Medlem
Inlägg: 102
Blev medlem: 10 juli 2003, 21:22
Ort: Storstan

Inlägg av Thullan » 18 oktober 2004, 23:51

Båten ligger vid bryggan nedanför Moderna Museet, ett stenkast från Stockholmsbriggen, om det är någon som vill titta på den. Eller rättare sagt, den låg där i sommras när jag tog en promenad förbi. :)

Det går även att köpa två stycken svenska MTB via samma varv, f.d. T15 resp T51/V08 är till salu för 780' och 650' + moms. Fartresurser och utseende är visserligen inte vad dom varit...
T15 http://www.djurgardsvarvet.se/yacht/piraya/index.s.php
T51 http://www.djurgardsvarvet.se/mili/lysekil/index.s.php

Annars går det alltid att köpa sig en whiskeyubåt http://www.djurgardsvarvet.se/vari/u194/index.s.php

Användarvisningsbild
predator
Medlem
Inlägg: 3612
Blev medlem: 4 september 2004, 15:22
Ort: Göteborg

Inlägg av predator » 19 oktober 2004, 12:46

Vem har sakt att man ska köra båten ? Ja kan ta den i mitt badkar ingen problem . Ja får be pappa om högre veckopengen . Så ja kanske kan köre den en gång om året . OM ja hittar någon som kan maskin

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem
Inlägg: 546
Blev medlem: 16 maj 2003, 20:08
Ort: Göteborg

Inlägg av Marcus Svernvik » 19 oktober 2004, 20:35

Behövs nog ett ganska stort badkar isf.

Topic: Om man hade haft pengar så =)

/M

Användarvisningsbild
predator
Medlem
Inlägg: 3612
Blev medlem: 4 september 2004, 15:22
Ort: Göteborg

Inlägg av predator » 19 oktober 2004, 21:47

Jo man får ha ett stort badkar eller så får man muddra en hamn eller nått . Sverige har väll någon djuphamn eller ? Gbgs frihamn är väll gansak djup

Skriv svar