
Från litauiska flygvapnet.
Mvh -Dan


Nej, finnarna var mycket nöjda med planet. Nu vet inte jag hur hårt modifierade de var, men att finnarna älskade dem kan ju ha berott i första hand på att Brewstern var ett av de bästa planen de hade något slags rimlig chans att få tag på och i andra hand på motståndarna - bortsett från skillnader i utbildning och doktrin inbillar jag mig att Brewstern hade bättre prestanda än I-15 och I-16.Kapten_Gars skrev:Fast den finska versionen av Brewstern kan väl knappast kallas "usel", den skiljde ju sig rejält från den version av planet som fick det ryktet borta i fjärran östern?

