Kan någon hjälpa mig med mera data på denna ubåten.
Var själv med 1977 och demonterade den för vidaretransport till skroten i GBG.
Fick samtidigt en telegrafnyckel.
Kan någon tala om vad och var den användes, civil eller militär?
mvh
BengtW

Ja säljaren trodde sent 1800 tal eller tidigt 1900 tal.Psilander skrev:Din telegrafnyckel, ser ut som en äldre fjärrskriftsmaskin mottagningsmaskin för hålremsor, principen är att tecknen knackas in i remsorna så man kunde tyda sändningen efter man dykt och slapp fråga om.
Men den ser för gammal ut att kunna vara från 70-talet