bara 100??? för mig kostade dom 120...huu...fast jahg stod ute i ett dygn i duggregn...fast inte hela tiden som tur va..fast jag hat premiärbiljetter på rigoletto!!!100? jag betalade bara 90...
Vem ska köa?
-
Trippad kick
- Medlem
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Jag behövde bara stå två timmar, från halv 4 till halv 6 (på kvällen alltså).*P* skrev:Flikkan skrev:Jag också! 8) Och det kostade mig fem timmars köande i ösregn, så lita på att jag ska njuta av varenda sekund.Gissa vem som har biljetter till premiären
-
B-myr
- Ny medlem
- Kontakt:
Kommersialism !
Nu har till och med TV-kanalerna börjat köra trailer för TTT !
Jaha, dom som klagade på hur mycket prylar det var kring filmen förra året lär få det jobbigt i år, det är sjukt så mycket pryttlar som redan finns i leksakskatalogerna...
Skönt att Skalman är upp igen iaf
Jaha, dom som klagade på hur mycket prylar det var kring filmen förra året lär få det jobbigt i år, det är sjukt så mycket pryttlar som redan finns i leksakskatalogerna...
Skönt att Skalman är upp igen iaf
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Det värsta med att göra Trilogin till film är helt klart allt kommersiellt skit. Affischer går jag med på, visst visst, men kortlekar, plastfigurer, pappersmuggar... ja jag vet inte allt, det är för jäkligt. Skulle aldrig i hela mitt liv heller vilja ha boken med filmomslag, snacka om att förstöra i princip allting; inga egna fantasier. Bland det bästa med boken var mystiken - var har Gandalf tagit vägen, vilka är de Svarta Ryttarna, etc - men det har ju PJ suddat ut totalt.
-
Trippad kick
- Medlem
anser man det vara bästa sättet att tjäna pengar på så visst fortsätt sälj på bara. Jag ser hellre den där fula boken med Elijah Wood-Frodo på än att inte se något alls, bättre Elijah som Frodo än ingen alls. Angående den fula boken så är den verkligen hemskt ful, det fanns ju samma enbansdupplaga bara att den hade ett mycket finare omslag med en Alan Lee bild..Angående kortlekar så hittade jag en sådan hos en kompis igår, det var en Bilbo-tittandes-på-ringen-kortlek..(jag hittade en toalett som hon aldrig lagt märke till i en slags källare med, hon uppskattade min upptäckt väldigt
)
- Flikkan
- Medlem
Faktiskt börjar jag tycka att Elijah blir bättre varje gång jag ser filmen, medan Sean Astin blir allt sämre... och sämre... och sämre. Håller på att läsa om TTT nu så att jag har allting i färskt minne tills premiären, och de personer jag tänker mig under 'läsandet' som ser ut som i filmen är Frodo, Gimli, Legolas och Gandalf.Trippad kick skrev:bättre Elijah som Frodo än ingen alls.
Legolas tycker jag inte ens är bra, jag tänker mig egentligen honom med mörkt hår och han är alldeles för stel och har för mörk röst för att vara alv i filmen... Alla repliker han säger går inte ens att tänka sig att Orlando Bloom skulle säga. Tänk er han sjunga om Nimrodel! Jag ryser... Jag fattar inte ens varför jag tänker mig honom där...
Gimli är bara bra, Gandalf är ju perfekt, Frodo är bra (dock avskyr jag Elijah... nog mest beroende på alla fjortisar som "ååååååhhhhhh frodo!!!!!":ar jämt och ständigt.) men jag vill iallafall ha en egen bild.
Viggo Mortensen är och förblir sämst, Sean Bean är och förblir bäst. Varför lät Tolkien Boromir dö?