Färg på ROTK ?

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Ayrabeth
Medlem

Inlägg av Ayrabeth » 20 december 2003, 21:18

tror att mellon skämtade..(syftar på smilisen). eller?

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 20 december 2003, 23:20

Tom Bombadill har aldrig inträffat, det är en orchisk lögn...

Användarvisningsbild
Endor
Medlem

Inlägg av Endor » 20 december 2003, 23:28

Tänkte väl det.:)

Eruenion
Medlem

Inlägg av Eruenion » 21 december 2003, 01:13

Dessutom kan man ju tillägga att röd, grön, blå inte är en alltför ovanlig färgkombination heller... Ser ju ganska snyggt ut bredvid varandra, det är nog huvudtanken...

Och vad det gäller releaser av boxar så tror jag att de kommer släppa saker i något som liknar den här ordningen:

1. RotK - standard dvd
2. RotK Extended
3. Alla tre bioversionerna i en box
4. Alla extendedversionerna i en box
5. En extended, extended box med extra extramaterial =)

+ Allehanda smådvd's med extramaterial...

Användarvisningsbild
mellon
Medlem

Inlägg av mellon » 21 december 2003, 11:17

Jag vill inte starta ett falskt rykte som går ut som en löpeld över världen.

Ja - jag skämtade om Tom Bombadill! :P

Men djupt inom mig hoppas jag att de filmat en massa extra gott som i framtiden kommer på en superextraextended version. Jag tycket t.ex. att de klippt på tok för mycket i första filmen/boken och att de alldeles för fort kommer till Bri. Det är ju så oerhört mycket som händer mellan Hobsala och Bri.

Tänk om de verkligen HAR filmat en massa som kommer i framtiden? Vad tror ni?

Användarvisningsbild
Ayrabeth
Medlem

Inlägg av Ayrabeth » 21 december 2003, 16:03

ehm..om de har filmat en massa annat, så borde jue det ha läckt ut.. Så min realistiska men tråkiga teori är att de inte har gjort det.. fast klart, hoppas kan an jue alltid! man får inte hoppas för mycket bara, för då finns risken att man bara blir besviken.

Användarvisningsbild
mellon
Medlem

Inlägg av mellon » 21 december 2003, 17:18

... men har de inte varit ganska duktiga hittills under dessa 3-4 år att hålla hemligheterna dolda och att hålla oss i ovisshet? Inte så mycket har väl läkt ut? T.ex - ingen vet väl exakt hur Saruman ska dö i extended rotk? de lär ju ha filmat 5 olika versioner?

Ingen vet väl exakt vad de filmat eller inte?

Användarvisningsbild
Kapten_Gars
Medlem

Inlägg av Kapten_Gars » 21 december 2003, 18:08

Det är uteslutet att Tom B eller rensningen av Fylke är filmade, dels för att filmteamet gång på gång redan före första filmens premiär klart och tydligt sagt att de är strukna, dels för att ingen casting gjorts för de rollerna.

Kända "försvunna scener" innehåller ju saker som mycket mer material ifrån Sista Alliansens strid med Sauron, ev inklusive Gil-Galads död. Det fanns definitivt mycket mer material om Gil-Galad och Elendil filmat.
Sedan så finns den alternativ ankomsten till Lothlorien i vilken brödraskapet jagades av orcher. Och alla krigar-Arwen scener som filmades vid Helms klyfta.

Det finns ju mycket alternativa tagningar av olika scener som inte användes eller placerats in på nya platser. Ta tex scenen i slutet på TT där Eowyn omfamnar Aragorn efter slaget. Tittar man noga ser man att han är klädd och sminkad exakt som efter sin återkomst ifrån de döda.

/Daniel

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 21 december 2003, 19:07

Även om idéen med Arwen vid Helm's Klyfta är helt åt Fangorn så skulle jag vilja se dom scenerna...faktiskt!

Användarvisningsbild
Kapten_Gars
Medlem

Inlägg av Kapten_Gars » 21 december 2003, 19:16

Gothmog skrev:Även om idéen med Arwen vid Helm's Klyfta är helt åt Fangorn så skulle jag vilja se dom scenerna...faktiskt!
Tja en del finns med på TT SE ibland extra materialet insprängda här och där. Sedan så är ju Arwen emd i den sista ritten ur Hornborgen i de slutgiltiga versionerna av filmerna, hon är bortskuggad vid ett tillfälle och när Theoden och kompani rider ner för rampen så ser man två figurer med långt blont hår, en med koger och en med grön mantel. Tittar man noga ser man att figuren med mantel använder ett krökt svärd.

filmsekvenserna från extramaterialet visar väldigt tydligt att den typen av fysiskt spel inte är Liv Tylers starka sida, hon rör sig klumpigt/ovant och osäkert. Dessutom så har en helt hopplös därkt att strida i som delvis går ner till fötterna på henne och snärjer benen.
/Daniel

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 21 december 2003, 22:24

Kapten_Gars skrev:så ser man två figurer med långt blont hår, en med koger och en med grön mantel. Tittar man noga ser man att figuren med mantel använder ett krökt svärd.
Är det Arwen? Det har jag alltid tolkat som en miss för båda ser onekligt ut som Legolas...där ser man...jag har inte sett extramaterialet till TT-dvd:n...jag har nämligen inte DVD :oops:

Användarvisningsbild
mellon
Medlem

Inlägg av mellon » 22 december 2003, 19:30

Kapten_Gars skrev:Det är uteslutet att Tom B eller rensningen av Fylke är filmade, dels för att filmteamet gång på gång redan före första filmens premiär klart och tydligt sagt att de är strukna, dels för att ingen casting gjorts för de rollerna.
/Daniel
Men är det här med casting så idiotsäkert då? Är sådant "offentlig handling" och omöjligt att hemlighålla? Kan man inte/ får man inte filma saker och besätta roller i hemlighet? Är det olagligt, eller?

Användarvisningsbild
Katarina
Medlem

Omslag

Inlägg av Katarina » 25 december 2003, 20:10

Jag har scannat omslagen till svenska pocketutgåvan från 80-talet, ska jag lägga upp dem här?

/Katarina

Användarvisningsbild
Endor
Medlem

Inlägg av Endor » 25 december 2003, 20:17

Ja.Ta och gör det :D

Skriv svar