Quiz: Tolkien
Jag har en invändning på en av frågorna häruppe nånstans! Läser just Bilbo och hittade ett intressant stycke:
"Gandalf som lockade så många stadiga pojkar och flickor att försvinna ut i det blå på alla möjliga tokiga äventyr, från att klättra i träd till att gömma sig ombord på fartyg som seglade til Andra Sidan?"
Så det här lilla citatet kan kanske ifrågasätta om detta Grausteins svar verkligen är rätt!
"Egentligen tilläts väl bara Frodo och Bilbo resa, även om Sam och kanske Gimli sedan reste iväg de också."
Inte tror någon här på allvar att några hobpojkar gömde sig på alvskepp i Grå Hamnarna och seglade till Valinor?
Bilbos trovärdighet kan ifrågasättas en del. Det står bla att Bilbo satt och läste tidningen när Gandalf kom gående upp till honom. Och dom om knallpulverpistolen och golfspelet känner vi ju till...
"Gandalf som lockade så många stadiga pojkar och flickor att försvinna ut i det blå på alla möjliga tokiga äventyr, från att klättra i träd till att gömma sig ombord på fartyg som seglade til Andra Sidan?"
Så det här lilla citatet kan kanske ifrågasätta om detta Grausteins svar verkligen är rätt!
"Egentligen tilläts väl bara Frodo och Bilbo resa, även om Sam och kanske Gimli sedan reste iväg de också."
Inte tror någon här på allvar att några hobpojkar gömde sig på alvskepp i Grå Hamnarna och seglade till Valinor?
Bilbos trovärdighet kan ifrågasättas en del. Det står bla att Bilbo satt och läste tidningen när Gandalf kom gående upp till honom. Och dom om knallpulverpistolen och golfspelet känner vi ju till...
förstår inte riktigt vad du vill ha sagt..ta det en gång till, för min skullCalan skrev:Jag har en invändning på en av frågorna häruppe nånstans! Läser just Bilbo och hittade ett intressant stycke:
ja men vadå...vad 17 ska dom ha fotboll till? har dom nått sorts ras VM också?
och första matchen mellan fylke och rohan....sam wise gamgie i målet har sett lite skakig ut i första halvlek...
erkenbrand för rohan lägger en långboll ända till eomer som nickar DEN I MÅÅL!!! 2-0 vilken prestation...
jag tycker som Calan att bilbo inte hör till tolkien..däremot att färden till erebor inträffat och allt det...
men inte det som sägs i boken....om de har knallpulverpistoler så borde dom (snälla) ha gevär istället för svärd ju!
och första matchen mellan fylke och rohan....sam wise gamgie i målet har sett lite skakig ut i första halvlek...
erkenbrand för rohan lägger en långboll ända till eomer som nickar DEN I MÅÅL!!! 2-0 vilken prestation...
jag tycker som Calan att bilbo inte hör till tolkien..däremot att färden till erebor inträffat och allt det...
men inte det som sägs i boken....om de har knallpulverpistoler så borde dom (snälla) ha gevär istället för svärd ju!
- Usquebaugh
- Medlem
Det är väl inte så konstigt om barnen har fotbollar att spela med, det är ju bara att stoppa läder och sy ihop. Det behöver väl inte finns Midgårdsmästerskapen i fotboll för detHalbarad skrev:ja men vadå...vad 17 ska dom ha fotboll till? har dom nått sorts ras VM också?
/A
Fylkes startleva i Midgårdsmästerskapen år 3115:
Ville Vettfot
Bonden Kattun - Gubbtjyven - Lotho Säcksta-Bagger - Robin Grönköping
Peregrin Took - Fatty Bolger - Merry Vinbock - Sam gamgi
Frodo Bagger - Ted Sandyman
Rohans startelva:
Theoden
Eothain - Guthlaf - Grimbold - Deorwine
Hama - Erkenbrand - Gamling - Elfhelm
Eomer - Theodred
Domare i matchen är Elrond av Vattnadal, Gandalf Grå och Tom Bombadill!
Rohans fysik bör vara aningen starkare än Fylkes jag tror också att dom har bättre huvudspelare. Fylkes fete målvakt Vettfot når inte ens till ribban så Rohans namnkunniga strikers bör sätta ett par baljor var.
Ville Vettfot
Bonden Kattun - Gubbtjyven - Lotho Säcksta-Bagger - Robin Grönköping
Peregrin Took - Fatty Bolger - Merry Vinbock - Sam gamgi
Frodo Bagger - Ted Sandyman
Rohans startelva:
Theoden
Eothain - Guthlaf - Grimbold - Deorwine
Hama - Erkenbrand - Gamling - Elfhelm
Eomer - Theodred
Domare i matchen är Elrond av Vattnadal, Gandalf Grå och Tom Bombadill!
Rohans fysik bör vara aningen starkare än Fylkes jag tror också att dom har bättre huvudspelare. Fylkes fete målvakt Vettfot når inte ens till ribban så Rohans namnkunniga strikers bör sätta ett par baljor var.