Dagenz Bild

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Fasans Lord
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Fasans Lord » 7 maj 2002, 17:02

Åh, fy fan.
Den var verkligen ful, ser inte ens vad det föreställer. :)
jo, allvarligt talat, det gör jag faktiskt, så när som på vad Bilbo
håller i handen.
Ser ut som nån skum mask eller nåt, vad är det?

Användarvisningsbild
*P*
Medlem

Inlägg av *P* » 7 maj 2002, 17:12

Jag är inte riktigt säker, antagligen är det en ryggsäck, men det är misstänkt likt en Hitlermask. Tur att inte Ohlamrks såg bilden, han skulle nog ha tolkat det till det senare... :wink:

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem

Inlägg av Never Spirit » 7 maj 2002, 17:16

har temaveckan upplösts eller isådana fall så är här en riktigt snygg bild på Godolin som jag använder som skrivbordsunderlägg. :monkee:
Bild

Fasans Lord
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Fasans Lord » 7 maj 2002, 17:22

Ja,den var verkligen riktigt j*vla snygg.
Helt underbart detaljerad och den är verkligen som jag föreställer mig Gondolin.
Vem är det som har gjort den, John Howe eller?
Varför kommenterar ni inte min egen händigt ritade bild på sidan 18?
Jag tål negativ kritik också.
Nej, Never Spirit, Temat är (så vitt jag vet) inte upplöst.
Om ni låter mig bestämma blir det nya temat Valinor och Valar.
Låter ni mig bestämma eller :) ?[/i]

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem

Inlägg av Never Spirit » 7 maj 2002, 17:51

Måste vi ha temaveckor då? :monkee:

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem

Inlägg av Never Spirit » 7 maj 2002, 17:54

Oj glömde det :oops: . Bilden som du har ritat har jag sett några gånger förut, den är ju snygg men den är ganska enkel så att säga, för övrigt är min bil målad av Ted Nasmith. En konstig sak är att om man söker på Gondolin så är alla tre bilderna målade 12 nov 1999

Fasans Lord
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Fasans Lord » 7 maj 2002, 18:55

Never Spirit skrev:Måste vi ha temaveckor då? :monkee:
Måste och måste, jag tvingar ingen :) .
Men jag tycker att det är en väldans bra idé, för då får man liksom
se olika versioner av en sak på samma gång och på så viz kan man
jämföra dem och skaffa en favvo.

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 7 maj 2002, 19:20

bilden du ritat Fasan var fin ju :) vill också kunna rita.... *mumla*

varför jag tycker att bilden på Lavskägge (sista av dem) inte var spec. fin? delvis ser den ju ut som pusselbitar som hamnat lite fel... och lite annat.

den där hemskt fula bilden av Dan Staten eller vad han nu hette var bland det fulaste jag sett. fan jag skrattar fortfarande. hehe. vad föreställer det? :?

bilden på Gondolin var vacker, stämningsfull och nästan perfekt. det jag kan klaga på är att landskapet runt ser ut som Fylke typ, med olikfärgade åkrar och ängar etc. annars jättefin.

tycker att det är bra att införa temaveckor... har tänkt lite grann på att jämföra saker, och nu kom ju Fasan på en lösning på det :D

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 7 maj 2002, 20:51

du sa att du tålde negativ kritik Lord Fasa, och ja tyckte inte att din bild var så jättefin faktiskt.. förlåt att ja sågar dej åter igen, men våran smak angående det här ämnet verkar gå rätt brett isär så att säga :? fast iofs, du är väl 13 eller nåt, så den är ju rätt bra om man tänker på din ålder iaf :wink:

Don Staten-bilden föreställde väl Bilbo som hålldes av ett troll, medans han själv hållde trollets portmonnä.

Fälten runt Gondolin tycker ja inte ger några speciella Fylke-vibbar, alverna måste ju också få mat från nånstans, vad är det som säger att de inte hade odlingsfält utanför staden?

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 7 maj 2002, 21:48

nej det är väl klart att de kan ha... menade inte så typ. men det är ta mej tusan ändå Fylkeigt! har inte alls sagt att det är omöjligt på något sätt men tycker inte att det passar in ändå.

Fasans Lord
Medlem
Kontakt:

..

Inlägg av Fasans Lord » 7 maj 2002, 21:54

Inleder det nya temat med en, i mitt tücke väldigt vacker bild.
Det föreställer givetvis Valinor.
Ljuset som faller på berget är skitsnyggt, likaså havet.
Det här måste ni gilla! :)
Bild

Användarvisningsbild
Ori
Medlem

Valinor med vikinga-skepp ?

Inlägg av Ori » 7 maj 2002, 22:42

Japp, jag gillar bilden, det är bara ett fel med den :wink: , skeppet ser lite för mycket vikinga-skepp ut. Det är förmodligen det rutade enkla seglet på en central mast som leder tankarna dit först, men även skrovet ser ut som ett vikinga-skepp i linjerna. På något sätt tänker jag mig alv-skepp som vackrare och gracilare 8O

Bilden är snygg, speciellt ljuset som kommer ifrån bergstoppen, det känns helt rätt ! 8)

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem

Inlägg av Never Spirit » 7 maj 2002, 23:05

Om inte båten skulle varit där skulle jag trott att det var ett foto eller nåt, men det är bra att båten finns där, den full bordar bilden på nåt sett och ger den lite Tolkienspirit, kanske lite för enkelt gjord för att vara en alvbåt, men jag tycker ändå att den är väldigt bra gjord. Och för att inte tala om ljuset, perfekt. Lite enklare än Gondolin bilden kanske, men ljuset är så ofattbart snyggt. Ted Nasmith är verkligen en bra Tolkienmålare ska checkout fler bilder av honom.

För övrigt kan Lord Fasa rita mycket mycket snyggare än så. Han kanske inte är så bra på att rita verklighetstrogna bilder. Lägg in Bobo the happy little elf serien Lord Fasa.

Annatar
Medlem

Inlägg av Annatar » 7 maj 2002, 23:07

väldigt snygg, och för övrigt tycker jag att vikingaskepp är tillräckligt "gracila" för alverna, speciellt om de är utsmyckade med svanhuvud osv.

Användarvisningsbild
Never Spirit
Medlem

Inlägg av Never Spirit » 7 maj 2002, 23:12

Tja, bara man byter ut den till en drak, dock utan vingar så förvandlas den väl till ett vikingskepp. :mrgreen: :monkee:

Skriv svar