det som saknas från trailern...?

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mellon
Medlem

det som saknas från trailern...?

Inlägg av mellon » 19 december 2003, 18:06

Hej.

Jag har för mig att jag har läst om detta någonstans förut, men hittar ej något om det vare sig här eller annorstädes.

Det är ju många scener och detaljer från Rotk-trailern som inte är med i den färdiga filmen! Varför gör de så? Var det så även på de föesta två filmerna - att trailersarna inte stämde till 100 % med filmerna?

Och om det nu var så - kom då det som saknades med i de förlängda versionerna?

tack på förhand.

Ps. Kom just hem från bion! Vad kan man säga? Filmen var fantastisk, men jag längtar redan efer förlängda versionen.

Användarvisningsbild
Ayrabeth
Medlem

Inlägg av Ayrabeth » 19 december 2003, 22:51

De sakande scenerna och bilderna från trailern lär ju vara med på extended. annars vore det mycket konstigt..
blev lite överraskad, för hade väntat få se vissa bilder och så dök de aldrig upp..

Kollade på TTT-trailern idag, och underligt nog är en scen från ROTK med i den: den när Arwen slänger av sej sin kappa och springer upp för trappan mot elrond och frågar vad han har förutsagt ska hända, och elrond svarar att Aragorn inte kommer tillbaka..

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 20 december 2003, 23:17

Ayrabeth skrev:Kollade på TTT-trailern idag, och underligt nog är en scen från ROTK med i den: den när Arwen slänger av sej sin kappa och springer upp för trappan mot elrond och frågar vad han har förutsagt ska hända, och elrond svarar att Aragorn inte kommer tillbaka..
När Elrond säger "He's not coming back", det är med i bio-versionen. Däremot så är Arwens "you have the gift of forsight, tell me what you're seeing" inte med, varken i Extended eller vanliga :S när kommer det med egentligen? Det är nåt jag funderat länge över...kanske kommer det med i Super Extended

Användarvisningsbild
Endor
Medlem

Inlägg av Endor » 20 december 2003, 23:34

det var väl med i trailen TTT där Arwen rider in och och springer upp till Elrond och säger ( se ovanför).Det har jag för mej. Fast jag kan fått det om bakfoten

Användarvisningsbild
Ayrabeth
Medlem

Inlägg av Ayrabeth » 20 december 2003, 23:58

Scenen är med i trailern till TTT jah; det arwen säger och det elrond svarar. Men denna scen är inte med i filmen TTT som sagt, (eller är elronds kommentar "he is not coming back" med, som Gotmog sa?) utan den är med i sagan om konugens återkomst, var det jag menade!

Användarvisningsbild
Endor
Medlem

Inlägg av Endor » 21 december 2003, 18:35

tänkte det :)

Skriv svar