Moderaterna/Högerpartiet fyller hundra år
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Moderaterna/Högerpartiet fyller hundra år
Vårt näst största parti, Moderaterna fyller hundra år idag. För de som är intresserade så länkar jag till en video från SVT för en historisk återblick och tänkte att tråden kunde vara ämnat för debatt om Moderaternas historia. (Bespara oss politiska inlägg, fast lite färgat kan man inte komma bort från att de blir, men håll de på en anständig nivå)
Video: Återblick
Partiet ger också ut två historisk böcker som heter "100 år av moderata profiler" och "Moderata pionjärer".
Fakta: Moderaterna
/Martin
Video: Återblick
Partiet ger också ut två historisk böcker som heter "100 år av moderata profiler" och "Moderata pionjärer".
Fakta: Moderaterna
/Martin
-
Gutekrigaren
- Medlem
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Källa: TLM #3/1994, s 12När Hitler tog makten i Tyskland applåderades det ivrigt från Högerpartiets ungdomsförbund SNU, Sveriges Nationella Ungdomsförbund. De bildade en egen "sturmabteilung", började marschera med armbindlar och fick tre av partiet riksdagsmän med sig. Högerpartiet bildade istället ett nytt ungdomsförbund, det som idag är MUF.
/Martin
Ser man på, även i borgerliga kretsar finns spöken i garderobenMartin Tunström skrev:Källa: TLM #3/1994, s 12När Hitler tog makten i Tyskland applåderades det ivrigt från Högerpartiets ungdomsförbund SNU, Sveriges Nationella Ungdomsförbund. De bildade en egen "sturmabteilung", började marschera med armbindlar och fick tre av partiet riksdagsmän med sig. Högerpartiet bildade istället ett nytt ungdomsförbund, det som idag är MUF.
/Martin
//EMS
- Kapten_Gars
- Medlem
-
Gutekrigaren
- Medlem
Vad mig anbelangar kan jag bara komma på ett enda riktigt bra högercitat som har bäring i det här forumet. Det är från Bildts svärfar Bohman, som i början av 70-talet sa i en debatt om reducering av försvaret: "Ett försvar har vi för att i krigstid kunna försvara de ideal som i fredstid ger dig rätt att verka för försvarets avskaffande".
Anders B[/list]
Anders B[/list]