Quiz: Första världskriget & mellankrigstiden
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Japp. Just han. Som mer eller mindre deserterade från Tammerfors och dök upp i Petrograd var han nästan blev dödad i inre stridigheter bland de exilkommunister från Finland som levde där, men klarade sig och sköts istället, som sagt, senare 1936 av Stalin.
Ett levnadsöde som kunde rymma en hel roman. Om hjälten är skurk.
Din fråga.
Ett levnadsöde som kunde rymma en hel roman. Om hjälten är skurk.
Din fråga.
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- von Adler
- Medlem
- Kontakt:
Låter som Churchill om stammarna i Irak?, Varjagvon Adler skrev:Kvinnan skulle kunna vara en av hans tre systrar, men jag har inga namn på dem, tyvärr.
Vem sa, och angående vad och när sas det, "Jag förstår inte blödigheten kring användingen av gas.Jag är helt för att använda giftgas mot ociviliserade stammar." (min översättning).
- von Adler
- Medlem
- Kontakt:
Det är möjligt att Churchill 'lånade orden' från några flygofficerare i Irak vars inställning till uppstudsiga kurder han delade. 'Bomber' Harris t.ex. var en av dem.....
Här ett skandalomsusat par, dvs hon t.v. och han t.h. Vilka är dom - och vad gällde skandalen?....../Varjag
Här ett skandalomsusat par, dvs hon t.v. och han t.h. Vilka är dom - och vad gällde skandalen?....../Varjag
- Bilagor
-
- gemytligt.jpg (74.98 KiB) Visad 572 gånger
Helt rätt - det är Goebbels med den tjeckiska skådespelerskan Lida Baarova.spett skrev:Ser ut som Baarova och Goebbels.
G. var otrogen med B. vilket ogillades av A.
Goebbels var uppenbarligen verkligen kär i Lida - och ville skilja sig från sin fru Magda. Men si det - satte Hitler stopp för.
spetts fråga, Varjag