Första världskriget
Första världskriget
Tänkte höra vad ni har och säga angående ämnet hur allt startade, är inte så intresserad av skottet i sarajevo utan mer om tex vad som gjorde att man gick med i just den alliansen och mer djupgående om varför det blev ett krig utan och nämna speciellt mycket om skottet i sarajevo! vore kul och intressant att höra
Re: Första världskriget
Välkommen.
Frågeställningen liknar mycket den här.
Hursomhelst blir diskussionen intressantare om du själv berättar vad du tror.
MVH
Hans
Frågeställningen liknar mycket den här.
Hursomhelst blir diskussionen intressantare om du själv berättar vad du tror.
MVH
Hans
Jag har hört olika teorier var det så att Tyskland manade på österrike/ungern att de skulle gå in i serbien och vad var det som gjorde att tyskland såg ryssland mobilisering som ett hot riktad mot just dom?
känns som jag har väldigt månag frågor, läst också något om att folk önskad att de hade otto von bismarck som rikskansler längre, något om att tyskland var nära att få ryssland på sin sida men det försvann när hans plats som rikskansler försvann då kejsareen tog bort det är detta sant någon som kan berätta mer?
känns som jag har väldigt månag frågor, läst också något om att folk önskad att de hade otto von bismarck som rikskansler längre, något om att tyskland var nära att få ryssland på sin sida men det försvann när hans plats som rikskansler försvann då kejsareen tog bort det är detta sant någon som kan berätta mer?