sämsta ww2 film
Jag såg nån slags ubåtsfilm igår kväll (28/7) på Canal+ ... minns inte vad den hette... vänta medan jag kollar i tv-bladet... hum humm...jag minns inte om den var före eller efter erotiken, antingen hette den "Downtown Torpedoes"... eller "Dödligt vapen". I vilket fall som helst så var den sugigt dålig, skulle föreställa två amerikanska ubåtar som anföll nån japansk jagare. Amatörmässigt från början till slut, sjunkbomberna studsade mot ubåten och exploderade, men den tog ingen skada. Sen när den väl sjönk så öppnade dom bara luckan i tornet och simmade ut. Pyh.
Hjältarna från Telemarken, som diskuterades här tidigare, såg jag för många år sen, då tyckte jag den var bra...
Däremot den där 'nya' filmen om Cuba-krisen... 13 days eller vad hette den... den var faktiskt så slö att både jag och min flickvän somnade när vi såg på den...skojar inte, det är sant... men den å andra sidan var väl inte nån egentlig krigsfilm.
Värda att nämna är ju alla de otaliga krigsfilmer som gjordes i propagandasyfte under och efter kriget... "Vi dyker i dagningen", "Vi sänker imorgon", "Ubåt till attack", etc etc etc... Dom visades för några år sen på TV3 hela tiden på kvalitetsvänlig tid, dvs. som utfyllnad på eftermiddagarna. Vissa kunde vara sådär 'okej' men alla var i stort sett uppbyggda på samma sätt...handlade alltid om brittiska ubåtar.
/Patrik
Hjältarna från Telemarken, som diskuterades här tidigare, såg jag för många år sen, då tyckte jag den var bra...
Däremot den där 'nya' filmen om Cuba-krisen... 13 days eller vad hette den... den var faktiskt så slö att både jag och min flickvän somnade när vi såg på den...skojar inte, det är sant... men den å andra sidan var väl inte nån egentlig krigsfilm.
Värda att nämna är ju alla de otaliga krigsfilmer som gjordes i propagandasyfte under och efter kriget... "Vi dyker i dagningen", "Vi sänker imorgon", "Ubåt till attack", etc etc etc... Dom visades för några år sen på TV3 hela tiden på kvalitetsvänlig tid, dvs. som utfyllnad på eftermiddagarna. Vissa kunde vara sådär 'okej' men alla var i stort sett uppbyggda på samma sätt...handlade alltid om brittiska ubåtar.
/Patrik
- subskipper
- Medlem
staraya.cjb.net skrev:Jag såg nån slags ubåtsfilm igår kväll (28/7) på Canal+ ... minns inte vad den hette... vänta medan jag kollar i tv-bladet... hum humm...jag minns inte om den var före eller efter erotiken, antingen hette den "Downtown Torpedoes"... eller "Dödligt vapen". I vilket fall som helst så var den sugigt dålig, skulle föreställa två amerikanska ubåtar som anföll nån japansk jagare. Amatörmässigt från början till slut, sjunkbomberna studsade mot ubåten och exploderade, men den tog ingen skada. Sen när den väl sjönk så öppnade dom bara luckan i tornet och simmade ut. Pyh.
/Patrik
Det var inte Torpedo Run du såg? Glen Ford och Ernest Borgnine? Kaptenen (Glen Ford) hamnar i ett rejält moraliskt dilemma då han får reda på att hans fru och barn är ombord på det fartyg som används som sköld för hangarfartyget han beordrats sänka. En riktigt märklig historia, men friuppstigningsscenen är nog en av de mer realistiska momenten i den filmen.
~Henric Edwards
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
Filmen har ett ganska djupt budskap som det tar tid att förstå. Jag såg den två gånger innan jag fattade. Och när man fattar så inser man hur jävla bra filmen är.Protiwa skrev:The Thin red line
En av de sämsta filmer jag sätt över huvud taget.
Jag lämnade biografen efter halva filmen....
Tråkigt att du sågar ett sånt mästerverk...
Jag hade nog för höga förväntningar, och blev djupt besviken på filmen. Rätt som det är så filmar dom småfåglar? Va fan?! Det är väll inte "Ett med naturen" jag tittar på. Har hör mig att effektera i filmen var låg budget oxå. Rädda menige Ryan är 1000 gånger bättre. Jag har inte sätt Den tunna röda linjen sedan dess, får kanske ta och se den igen och se vad jag tycker.....
Filmer som jag tycker är bra är:
Das Boot
Black Hawk Down
En bro för mycket
Three kings (kanske inte räknas som krigsfilm)
Örnnästet
Räda menige Ryan
Band of brothers
Plutonen
Apocalypce Now Redux
D-Day
Filmer som jag tycker är bra är:
Das Boot
Black Hawk Down
En bro för mycket
Three kings (kanske inte räknas som krigsfilm)
Örnnästet
Räda menige Ryan
Band of brothers
Plutonen
Apocalypce Now Redux
D-Day
Enligt mig är det inget mästerverk så jag tycker inte att det är så tråkigt...Gribing skrev:Tråkigt att du sågar ett sånt mästerverk...