Kynes skrev:Men jag kan hålla med om att de känns som att det går lite väl snabbt...men det är väll en del av striden hetta? att inte riktigt hinna med allt.
Ja, men nu hinner man med allt ändå eftersom man kan pausa spelet. Problemet är inte att man inte hinner med, utan att det helt enkelt går för fort, orealistiskt fort.
I ett test en person gjorde på ett annat forum visade det sig att ett gäng bågskyttar sprang 40 meter på runt fem sekunder. Det är alltså 100 meter på ungefär 11-12 sekunder. Betänk då också att de gör detta i full stridsutrustning och med bibehållen formation.
Men det värsta är hur fort själva närstriderna går. Det är knappast sannolikt att en infanteritrupp hinner döda hälften av sina motståndare på 10 sekunder. Jag skulle hellre se att det tog minst 5 minuter att uppnå ett liknande resultat, och att jag medans striden pågick kunde koncentrera mig på andra enheter eller helt enkelt sitta och titta hur det går. Just nu känns det lite som Age of Empires utan resurshantering.
Det här är ett spel som har stor potential men för guds skull, dumpa arkadtjafset. Förhoppningsvis är spelet lätt att modifiera, och det kommer fort ut moddar som drar upp realismen några snäpp.