Desert Rats vs Afrika Korps - Real-Time Tactical game for PC

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Magnus O
Medlem

Inlägg av Magnus O » 23 april 2004, 11:32

Hej
Visst kan jag gå med på att det är turnbaserat :)
Men som sagt mera realistiskt RTS än det kan du ändå inte hitta :D :D

Hoppas ni förstår vad jag menar, villinte forsätta kasta paj om vilket spel som är det "bästa" men ge gärna exempel på andra genomtänkta spel.

Användarvisningsbild
Björn E
Medlem

Inlägg av Björn E » 23 april 2004, 14:32

På den taktiska nivån blir infanteriet i princip värdelöst i anfall och ska hållas strikt motoriserat för att det inte ska ta säg en tio minuter att nå fran till vraket.
Hur tror du att ett anfall under andra världskriget såg ut? En massa stridsvagnar som ensamma stormade in i fiendens linjer?

p0d
Medlem

Inlägg av p0d » 25 april 2004, 22:32

Björn E skrev:
På den taktiska nivån blir infanteriet i princip värdelöst i anfall och ska hållas strikt motoriserat för att det inte ska ta säg en tio minuter att nå fran till vraket.
Hur tror du att ett anfall under andra världskriget såg ut? En massa stridsvagnar som ensamma stormade in i fiendens linjer?
Jag har aldrig sagt att andra världskriget skildras realistiskt i spelet som tråden tar upp, utan att graden av realism inte får bli för hög eftersom spelet tappar fart och känsla. Du får försöka tänka dig ett spel där man ska vänta 20 minuter på luftunderstöd, där bensin måste portioneras ut av speciella underhållfordon och där motorhaverier och att fastna i leran är vanligt.

Detsamma råder för övrigt alla spel. Det gäller att blansera realism och känsla.

Mvh.

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem

Inlägg av Hooka-Hey » 26 april 2004, 11:43

Digital Reality som skapade "Desert Rats vs AK" kommer nu med "D-Day" som verkar vara lovande: http://www.montecristogames.com/Etats-u ... yintro.htm

Hälsningar,

/ Hooka-Hey

gurden
Medlem

Inlägg av gurden » 27 april 2004, 20:30

Close combat håller fortfarande ser jag.
Så fort en stridsvagn eller infanterist har en powerbar förkastar jag spelet.
Kanske dumt?

Användarvisningsbild
Björn E
Medlem

Inlägg av Björn E » 27 april 2004, 23:08

gurden skrev:Close combat håller fortfarande ser jag.
Så fort en stridsvagn eller infanterist har en powerbar förkastar jag spelet.
Kanske dumt?
Du borde prova på Combat Mission-serien. Det är som Close Combat fast mer realistiskt, i 3D och med enormt mycket längre hållbarhet.

Det är spel man kan spela i flera år utan att lessna.

Skriv svar