Någon som har sett detta? Någon som har testat det och har kommentarer?
Skulle vara rätt kul med ett risk-liknande spel baserat på VK2.
http://www.tradition.se/visaProdukt.asp?id=8911
The world in war - spelet?
-
Guitarkalle
- Medlem
The world in war - spelet?
Senast redigerad av 1 Guitarkalle, redigerad totalt 19 gånger.
Jo, jag spelade en omgång mot en av konstruktörerna för ett par månader sedan.
Det är ett snyggt väldesignat svenskt spel på Axis & Allies nivå men som går utmärkt att spela på 2-4 personer och där man kan spela igenom hela andra världskriget i Europa på två timmar.
På så sätt tycker jag att det absolut fyller en plats i dagens krigsspelsutbud eftersom det inte finns så många enkla snabba spel som ändå är intressanta att spela mer än en gång.
Striderna avgörs enligt ett sten-sax-påse liknande system där vissa truppslag kan slå ut andra, vilket gör att det är väldigt viktigt att man har balanserade styrkor med i sina anfall och försvar.
Bild tagen från när jag testade World in War.

Det är ett snyggt väldesignat svenskt spel på Axis & Allies nivå men som går utmärkt att spela på 2-4 personer och där man kan spela igenom hela andra världskriget i Europa på två timmar.
På så sätt tycker jag att det absolut fyller en plats i dagens krigsspelsutbud eftersom det inte finns så många enkla snabba spel som ändå är intressanta att spela mer än en gång.
Striderna avgörs enligt ett sten-sax-påse liknande system där vissa truppslag kan slå ut andra, vilket gör att det är väldigt viktigt att man har balanserade styrkor med i sina anfall och försvar.
Bild tagen från när jag testade World in War.

-
Guitarkalle
- Medlem
Scorpio
Lider det lika mycket av sin föregångares svaghet att ena sidan vinner matematiskt runda 3. Axis and Allias var ganska värdelöst eftersom Tysken/Japanen tar kål på ryssen runda 3 eller 4 och de allierade hinner helt enkelt inte fram med förstärkningar hur de en gör.