The world in war - spelet?

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Guitarkalle
Medlem

The world in war - spelet?

Inlägg av Guitarkalle » 19 december 2004, 16:15

Någon som har sett detta? Någon som har testat det och har kommentarer?

Skulle vara rätt kul med ett risk-liknande spel baserat på VK2.

http://www.tradition.se/visaProdukt.asp?id=8911
Senast redigerad av 1 Guitarkalle, redigerad totalt 19 gånger.

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 19 december 2004, 16:37

Detta spel heter ju "The World in War", "The World at War" är ett helt annat spel.

mvh/ Daniel

Scipio
Medlem

Inlägg av Scipio » 19 december 2004, 16:41

Jo, jag spelade en omgång mot en av konstruktörerna för ett par månader sedan.

Det är ett snyggt väldesignat svenskt spel på Axis & Allies nivå men som går utmärkt att spela på 2-4 personer och där man kan spela igenom hela andra världskriget i Europa på två timmar.
På så sätt tycker jag att det absolut fyller en plats i dagens krigsspelsutbud eftersom det inte finns så många enkla snabba spel som ändå är intressanta att spela mer än en gång.

Striderna avgörs enligt ett sten-sax-påse liknande system där vissa truppslag kan slå ut andra, vilket gör att det är väldigt viktigt att man har balanserade styrkor med i sina anfall och försvar.

Bild tagen från när jag testade World in War.
Bild

Guitarkalle
Medlem

Inlägg av Guitarkalle » 19 december 2004, 16:41

D. Löwenhamn skrev:Detta spel heter ju "The World in War", "The World at War" är ett helt annat spel.

mvh/ Daniel
Tack för påpekandet, ändrade nu.

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 19 december 2004, 17:19

Har precis fått ett ex av en av personer bakom spelet, han råkar nämligen vara en arbets kollega till mig :)

Hinner nog inte testa spelat innan Jul återkommer det som jag vet och hört mig för är att det är en bra spel för en gansks liten summa pengar liknar risk i många aspekter.

Ja77
Medlem

Scorpio

Inlägg av Ja77 » 21 december 2004, 09:21

Lider det lika mycket av sin föregångares svaghet att ena sidan vinner matematiskt runda 3. Axis and Allias var ganska värdelöst eftersom Tysken/Japanen tar kål på ryssen runda 3 eller 4 och de allierade hinner helt enkelt inte fram med förstärkningar hur de en gör.

Skriv svar