TV serien 'OVER THERE'

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 2 juni 2006, 01:34

Dan, du borde kanske ge det en till chans och ta det för vad det är.

mvh/ Daniel

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Inlägg av sonderling » 4 juli 2006, 07:23

sonderling skrev:Jasså, en sämre version av pluton B? :? Ja det var väl det man var rädd för. Får väl försöka komma ihåg att orka hålla mig vaken för att se den nån gång, så man kan bilda sin egen uppfattning.

Sonderling
Lyckades hålla mig mig vaken ett halvt avsnitt. Den var lite bättre än jag trodde men det är svårt att engagera sig i karaktärerna när man missat de föregående avsnitten, så jag somnade ifrån den... Påminde lite om filmen "Combat Zone" (fast den var bättre).
Sedan känns det lite bizarrt att se en serie som handlar om det som sker just nu, när man är van att de ska komma ett par år efter krigsslutet :wink: .

Sonderling

Användarvisningsbild
volgar
Medlem

Inlägg av volgar » 5 juli 2006, 14:23

njea, serien är bättre än combat zone :P Combat Zone kan vara den sämsta filmen jag har sett. Och serien är bättre än pluton-b tycker jag =)

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Inlägg av sonderling » 7 juli 2006, 07:26

volgar skrev:njea, serien är bättre än combat zone :P Combat Zone kan vara den sämsta filmen jag har sett. Och serien är bättre än pluton-b tycker jag =)
Nu tycker jag du är lite hård men vi får i såfall ta diskussionen nån annanstans antar jag. (Döden på larvfötter är sämre :P ) Men jag håller nog med att det lilla jag sett av "over there" så är den bättre än pluton-B. Kommer nog köpa boxen när den gått ner i pris.

Sonderling

tintin4you
Ny medlem

Inlägg av tintin4you » 17 juli 2006, 02:21

helt okey serie. Fast ibland tycker jag att den sätter mer frågetecken efter varje program , än man får svar i det som kommer efter det . Vad hände tex med den snubben som de tog tillfånga. Eller var det bara jag som var lite trött när jag tittade .
mvh tintin

Användarvisningsbild
Ori
Medlem

Repris ?

Inlägg av Ori » 9 september 2006, 11:10

Serien körs i repris på TV3 med början inatt kl 00:15 (enligt TV3's egen sida, en del ställen uppger kl 23:55).

Jag ska nog se den på försök och se vad jag tycker, många åsikter i denna tråd har väckt min nyfikenhet.

--
Jörgen

Användarvisningsbild
sonderling
Stödjande medlem 2021

Inlägg av sonderling » 20 december 2006, 07:27

sonderling skrev:
volgar skrev:njea, serien är bättre än combat zone :P Combat Zone kan vara den sämsta filmen jag har sett. Och serien är bättre än pluton-b tycker jag =)
Nu tycker jag du är lite hård men vi får i såfall ta diskussionen nån annanstans antar jag. (Döden på larvfötter är sämre :P ) Men jag håller nog med att det lilla jag sett av "over there" så är den bättre än pluton-B. Kommer nog köpa boxen när den gått ner i pris.

Sonderling
Serien kom hem i lådan igår. Köpte den från Discshop. Såg pilotavsnittet igår och tycker att den var mycket bättre en vad jag trodde.
Men håller med om kritiken angående stridsscenen där "terrorister" liksom strider fram i attack på slutet. Fanatiska motståndare brukar åtminstone springa. (Och åtminstone en amerikan blev sårad.)
:wink:
Att de använde lastbilar var väl inte otroligt dels så skulle åka men nått trängförband för att köpa svartsprit dels har väl inrikes debatten i USA (och GB och Sverige) handlat om det bristfälliga skydd som trupperna har.

Men vad jag undrar över är varför det var småflaggor på minorna? Det har jag alsrig hört talas om.
Jag rätt nöjd med mitt köp man får ta det för vad det är.

Sonderling

Skriv svar