Europa Universalis 3

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
kotik
Medlem

Europa Universalis 3

Inlägg av kotik » 15 februari 2006, 13:10

Så är det officiellt, Europa Universalis 3 eller EU3 uppföljaren till EU2 som var uppföljaren till EU1 har annoncerats. Här har ni en länk: http://www.gamespot.com/pc/strategy/eur ... id=6144284 där finns också en del "conseptual art" bilder.

Användarvisningsbild
Plutokraten
Medlem

Inlägg av Plutokraten » 15 februari 2006, 23:41

Härligt! Blir spännande att se hur de har tänkt sig EU3 rent visuellt.. Tvåan, om än ett riktigt skarpt spel, såg rätt torftigt ut. Lite 1999. :D

Fläsket
Medlem

Inlägg av Fläsket » 16 februari 2006, 00:04

*utbryter i svettiga extasspasmer*

Underbart! Det var länge sedan jag spelade EU2 då jag i grova drag ansåg mig vara rätt färdig med spelet efter att ha kontrollerat lejonparten av de amerikanska kontinenterna som Aztek...och haft en koloni i Afrika med samma kultur... :D

Användarvisningsbild
Hohenzollern
Medlem

Inlägg av Hohenzollern » 16 februari 2006, 13:26

Härligt!

Det här var tamigfan de godaste nyheterna sen tomten kom. Jag har ju fantiserat lite om hur kul det skulle vara med en uppföljare till EU2, som man har spelat "ganska" mycket.

Det går ju inte att spela England på mer än 16 olika sätt =)

/King George

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 17 februari 2006, 10:30

Dags att korka upp eller vad säger ni?

Lord Havelock Vetinari
Medlem

Inlägg av Lord Havelock Vetinari » 18 februari 2006, 17:57

Skål för Paradox Entertainment! :D

Albert
Medlem

Inlägg av Albert » 20 februari 2006, 10:19

Lord Havelock Vetinari skrev:Skål för Paradox Entertainment! :D
De heter numera Paradox Interactive!

Användarvisningsbild
Aphid
Medlem

Inlägg av Aphid » 5 mars 2006, 02:07

Fett :D

kurtan
Ny medlem

Inlägg av kurtan » 4 april 2006, 22:45

http://www.paradoxplaza.com/eu3.asp

Lite bilder på EU3! Ser tufft ut.

SvenJohan
Medlem

Inlägg av SvenJohan » 5 april 2006, 18:21

Grafiken är inte direkt upphetsande och personligen föredrar jag en klassisk eu2 karta i 2D än den där... 3D kartan :p

Det är inte direkt grafiken som gör att man spelar spel som eu2, hoi etc.

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 5 april 2006, 19:06

SvenJohan skrev:Grafiken är inte direkt upphetsande och personligen föredrar jag en klassisk eu2 karta i 2D än den där... 3D kartan :p

Det är inte direkt grafiken som gör att man spelar spel som eu2, hoi etc.
Spelutvecklandet är väl fortfarande i ett relativt tidigt skede, så grafiken kommer säkert att bli mycket bättre än den är på screenshotsen. Vad det gäller 3D-kartan, så beror det mest på hur Paradox väljer att använda den. Den 3D-karta som finns i Rome Total War är tillexempel mycket bra, eftersom man kan flytta runt sina armeer på ett mer varierat sätt än i de tidigare EU-spelen, HOI etc.´Om utvecklingen går mer mot det hållet i framtida Paradox titlar, så skulle jag vara mycket nöjd.

kotik
Medlem

Inlägg av kotik » 6 april 2006, 10:04

Kan berätta att det kommit ännu bättre screenshots men tyvärr så ligger dom på forumet och jag vet inte hur mycket tillgång icke-medlemmar har till forumet. Dom nya screenshotsen är mycket bättre än dom andra båda grafiskt och användarmässigt. Jag ska klaga hos PI på att dom inte lagt ut dom nya bilderna på den publika delen.

Användarvisningsbild
Dezert
Medlem

Inlägg av Dezert » 23 juli 2006, 17:42

Underbart med en uppföljare till det EU2 jag t.o.m i skrivande stund spelar, det är stört omöjligt att tröttna på det spelet!

Frågan är bara hur långt Paradox kan driva sitt träiga stridskoncept - för hur sanslöst coolt hade det inte varit med ett spel som blandade element från EU och Total War-serien? Känns lite som att man skjuter med lösa skott när man låter ett sådant läge gå en förbi, eller har kanske inte Paradox resurserna som krävs för ett dylikt mastodontprojekt?

Patrik Krantz
Medlem

Inlägg av Patrik Krantz » 23 juli 2006, 19:50

Dezert skrev:Underbart med en uppföljare till det EU2 jag t.o.m i skrivande stund spelar, det är stört omöjligt att tröttna på det spelet!

Frågan är bara hur långt Paradox kan driva sitt träiga stridskoncept - för hur sanslöst coolt hade det inte varit med ett spel som blandade element från EU och Total War-serien? Känns lite som att man skjuter med lösa skott när man låter ett sådant läge gå en förbi, eller har kanske inte Paradox resurserna som krävs för ett dylikt mastodontprojekt?
Hej jag är Mapmaker för EU2, jag har faktiskt tröttnat på EU2 flera gånger men ändå är jag kvar!
Så det är möjligt att tröttna på spelet.

Tack vare oss Mapmakers har EU2 fått ett stort sving de senaste åren!

EU3 kommer bli modbart för även er andra som inte kan modda eller orkar med det.

Många stödjer Paradox och de flesta har flera av deras titlar, jag har nog mer en 10 titlar. Så de kan mycke väl fortsätta.
Det hadde inte varit snyggt att blanda Total War med EU!
Eu3 är inte en efterföljare som alla andra av deras senaste titlar, det är en ny motor som dom använder.
Paradox har nog resuser ska du veta, men de tjänar bra på de dom gör! Så bra att det troligen kunde delas upp till ytterligare ett företag som bara gör uppföljarna, för folk väntar på uppföljarna hela tiden, men Paradox gör mest nya titlar!

Finns många titlar som de övergivit!

Albert
Medlem

Inlägg av Albert » 23 juli 2006, 20:28

Patrik Krantz skrev: Paradox har nog resuser ska du veta, men de tjänar bra på de dom gör! Så bra att det troligen kunde delas upp till ytterligare ett företag som bara gör uppföljarna, för folk väntar på uppföljarna hela tiden, men Paradox gör mest nya titlar!
Finns många titlar som de övergivit!
På vad grundar du påståendena att Paradox skulle "tjäna bra" och att det finns "många titlar som de övergivit"?

/Albert

Skriv svar