Europa Universalis 3
Europa Universalis 3
Så är det officiellt, Europa Universalis 3 eller EU3 uppföljaren till EU2 som var uppföljaren till EU1 har annoncerats. Här har ni en länk: http://www.gamespot.com/pc/strategy/eur ... id=6144284 där finns också en del "conseptual art" bilder.
- Plutokraten
- Medlem
- Hohenzollern
- Medlem
-
Lord Havelock Vetinari
- Medlem
Spelutvecklandet är väl fortfarande i ett relativt tidigt skede, så grafiken kommer säkert att bli mycket bättre än den är på screenshotsen. Vad det gäller 3D-kartan, så beror det mest på hur Paradox väljer att använda den. Den 3D-karta som finns i Rome Total War är tillexempel mycket bra, eftersom man kan flytta runt sina armeer på ett mer varierat sätt än i de tidigare EU-spelen, HOI etc.´Om utvecklingen går mer mot det hållet i framtida Paradox titlar, så skulle jag vara mycket nöjd.SvenJohan skrev:Grafiken är inte direkt upphetsande och personligen föredrar jag en klassisk eu2 karta i 2D än den där... 3D kartan :p
Det är inte direkt grafiken som gör att man spelar spel som eu2, hoi etc.
Kan berätta att det kommit ännu bättre screenshots men tyvärr så ligger dom på forumet och jag vet inte hur mycket tillgång icke-medlemmar har till forumet. Dom nya screenshotsen är mycket bättre än dom andra båda grafiskt och användarmässigt. Jag ska klaga hos PI på att dom inte lagt ut dom nya bilderna på den publika delen.
Underbart med en uppföljare till det EU2 jag t.o.m i skrivande stund spelar, det är stört omöjligt att tröttna på det spelet!
Frågan är bara hur långt Paradox kan driva sitt träiga stridskoncept - för hur sanslöst coolt hade det inte varit med ett spel som blandade element från EU och Total War-serien? Känns lite som att man skjuter med lösa skott när man låter ett sådant läge gå en förbi, eller har kanske inte Paradox resurserna som krävs för ett dylikt mastodontprojekt?
Frågan är bara hur långt Paradox kan driva sitt träiga stridskoncept - för hur sanslöst coolt hade det inte varit med ett spel som blandade element från EU och Total War-serien? Känns lite som att man skjuter med lösa skott när man låter ett sådant läge gå en förbi, eller har kanske inte Paradox resurserna som krävs för ett dylikt mastodontprojekt?
-
Patrik Krantz
- Medlem
Hej jag är Mapmaker för EU2, jag har faktiskt tröttnat på EU2 flera gånger men ändå är jag kvar!Dezert skrev:Underbart med en uppföljare till det EU2 jag t.o.m i skrivande stund spelar, det är stört omöjligt att tröttna på det spelet!
Så det är möjligt att tröttna på spelet.
Tack vare oss Mapmakers har EU2 fått ett stort sving de senaste åren!
EU3 kommer bli modbart för även er andra som inte kan modda eller orkar med det.
Många stödjer Paradox och de flesta har flera av deras titlar, jag har nog mer en 10 titlar. Så de kan mycke väl fortsätta.
Det hadde inte varit snyggt att blanda Total War med EU!
Eu3 är inte en efterföljare som alla andra av deras senaste titlar, det är en ny motor som dom använder.
Paradox har nog resuser ska du veta, men de tjänar bra på de dom gör! Så bra att det troligen kunde delas upp till ytterligare ett företag som bara gör uppföljarna, för folk väntar på uppföljarna hela tiden, men Paradox gör mest nya titlar!
Finns många titlar som de övergivit!
På vad grundar du påståendena att Paradox skulle "tjäna bra" och att det finns "många titlar som de övergivit"?Patrik Krantz skrev: Paradox har nog resuser ska du veta, men de tjänar bra på de dom gör! Så bra att det troligen kunde delas upp till ytterligare ett företag som bara gör uppföljarna, för folk väntar på uppföljarna hela tiden, men Paradox gör mest nya titlar!
Finns många titlar som de övergivit!
/Albert