Theatre of War (Combat missions efterträdare?)

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
blizzard
Medlem

Theatre of War (Combat missions efterträdare?)

Inlägg av blizzard » 17 oktober 2006, 01:15

Theatre of War Officiella hemsidan

Jag uppskattade verkligen Combat mission (CM) serien och kan månne detta spel vara en värdig efterträdare? Enligt intervjun med några av utvecklarna så Ja

Intervjun

I motsats till CM är spelet inte turn baserat utan i realtid. Enligt intervjun så uppskattade dock CM fansen ändå spelet. För övrigt så är det utvecklarna av CM ett av företagen som står bakom spelet.

Ska enligt gamespot.com släppas under 2006. Skummade igenom forumet på battelfronts hemsida och det har tydligen släppts ett demo på ryska :(

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem

Inlägg av Hooka-Hey » 17 oktober 2006, 10:53

Ett mkt efterlängtat spel som har utvecklats i olika versioner och under olika namn och med olika distributörer under flera år! Dock alltid samma företag som utvecklat (1C: Maddox Games). Hoppas nu verkligen att det släpps enligt nuvarande plan! Entusiasmen har varit stor i Skalmans spelforum gällande detta spel.

Hälsningar,

/ Hooka-Hey

viewtopic.php?t=19795

viewtopic.php?t=5244

viewtopic.php?t=4837

viewtopic.php?t=3966

viewtopic.php?t=466

viewtopic.php?t=282

blizzard
Medlem

Inlägg av blizzard » 18 oktober 2006, 00:51

hehe.. ok, blev förvånad när jag sökte på "theatre of war" att ingen skrivit om spelet tidigare..

haido
Medlem
Kontakt:

Inlägg av haido » 28 oktober 2006, 21:28

Vill höja några skarpa varningsflaggor på detta spel.
1C bäst känt för Sturmovik serien har gjort en mängd andra RTS försök och närma sig realism och har enligt mig så har dessa försök inte varit nämnvärt bra.

Börja med Heroes of WW2 serien eller Faces of War nyligen släppt. Theatre of war har fått hyfsade recensioner i ryssland där nu spelet är släppt. BFC Battlefront.com är oerhört tysta om vad och vad som inte kommer ifnnas med i spelen. Det är dock konfirmerat att man inte kan gå in i byggnader för infanterier. Att infanterier styr som enskilda gubbar (typiskt för 1C) och ingen film eller scrshot somjag nånsin sett har det funnits mer än 10 gubbar för ett slag på.

Jag är extremt skeptisk för detta spel och det bör absolut inte alls ses som en uppföljare till Combat Mission, då bör ni titta på CM Stryker Force eller Shock Force vad det nu heter. Det verkar bra.

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem

Demo för Theatre of War

Inlägg av Hooka-Hey » 18 april 2007, 10:01

Nu finns demo för Theatre of War att ladda ned - bl a här: http://www.fz.se/filer/?id=2849

Hälsningar,

/ Hooka-Hey

blizzard
Medlem

Inlägg av blizzard » 8 maj 2007, 22:19

Ngn som spelat demot?

haido
Medlem
Kontakt:

Inlägg av haido » 8 maj 2007, 23:25

Yes jag har provat. Det var otroligt snyggt och det var kul att se när soldaterna var i närstrid. Däremot så var det otroligt svårt att styra de stora styrkorna som fanns tillgängliga. Sedan tyckte det var lustigt att jag inte kunde ompalcera AT försvaren och att man i stort sett var chanslös när artilleriet inkom. Däremot var demot oerhört svårt så det är svårt att få en riktig inblick hur det var.

Jag har hört att det finns 2vs2 läge i multi det skulle jag vilja pröva. Plus att jag läst att de ska släppa en map editor nu samt 10 extra scenarion gratis. Det låter ju roligt.

Fast jag ser ju enbart fram emot Combat Mission Shock Force. Det verkar SUVVE! och en CMX som bygger på samma motor i WW2. Där snackar vi Combat Missions riktiga efterträdare.

blizzard
Medlem

Inlägg av blizzard » 11 maj 2007, 13:24

CMX? Är det en mod på Shock Force fast i WW2?
Posta gärna (CMX) länkar

haido
Medlem
Kontakt:

Inlägg av haido » 15 maj 2007, 07:31

CMX2 tror jag är arbetsnamnet och det har blivit konfirmerat av Battlefront på deras forum i CMSF forumet. Något annat finns det inte om det då de fortfarande arbetar med CMSF som kommer till sommaren.

Däremot undrar jag ifall de kommer ta så lång tid för dem att göra CMX2 då de i princip har all statistik och penetration values sen tidigare spel. Så de behvöer bara göra modellerna.

haido
Medlem
Kontakt:

Inlägg av haido » 15 maj 2007, 07:39

The art of searching is in the search terms. Search for WWII or WW2 written by member number 42 (Steve G.) gives a plenty of threads.

This is from September 2006:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Well, for starters we have zero plans to put in Russia at all, ever. Not that it wouldn't be interesting, nor that we have something against the Russians. It's because there are more possible topics than we plan on doing.

We hope to have the 1st Module out sometime before the WWII version. Our target is 8 months from start to finish. The USMC is significantly different that the US Army, both in terms of equipment and organization.

I've gone over this before, but as it stands right now (which means its just my personal take on things) we will do the following:

1. USMC
2. British
3. German based (this would likely include Germany, Canada, and perhaps The Netherlands)

That's it. Figure 8 months each and you've got yourself nearly 3 years of Modules.

The reason for doing it in this order should be obvious to equipment grogs. #1 is going to be done along side CM:WW2, therefore it makes sense to do something that has the least risk of screwing up the main effort (WW2). Then we will have some breathing room and can afford to do the Brits right. Same for the German based stuff.

No way are we going to do the Brits *and* another major nation all at the same time. It's gotta be one or the other. Sorry, that's our new philosophy for remaining sane and we're sticking to it.

Steve
--------------------------------------------------------------------------------

According to that, work on WW2 will start as soon as work on the Marine Corps module starts

Skriv svar