Hej,
är det någon mer än mig som har haft problem med att göra screenshots från SPWW2/SPMBT?
Normalt sett när jag trycker på print screen och sedan klistrar in i antingen ett word-dokument eller ett foto-program så blir bilden precis som när jag kopierade. Men i fallet med SPWW2 och SPMBT blir bilden med svart bakgrund, oavsett om det är en vinterbana eller inte. Är det något som speltillverkaren har sett till, av skäl som vi spelare inte känner till, eller kan det bero på något annat?
Morgan
Problem med att göra screenshots från SPWW2
Problem med att göra screenshots från SPWW2
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"
Re: Problem med att göra screenshots från SPWW2
Morgan,
vänta! Förfrågan sänd till kunniga filurer.
King Kong, slut kom
vänta! Förfrågan sänd till kunniga filurer.
King Kong, slut kom
Provat med Fraps?
Det här är från en av utvecklarna av spelet; på frågan vad som är det bästa sättet att ta screenshots:
Det bildprog som använts var Paint Shop Pro 8.Run in windowed mode then CTRL + printscreen works for me ( plus I found since I switched to XP I need F-lock OFF when I do that or it doesn't pick it up )
Om du inte kör WinSPww2 utan gamla orginalet så fanns det en litet hjälp program som hette SPCap.Morgan skrev:Hej,
är det någon mer än mig som har haft problem med att göra screenshots från SPWW2/SPMBT?
Normalt sett när jag trycker på print screen och sedan klistrar in i antingen ett word-dokument eller ett foto-program så blir bilden precis som när jag kopierade. Men i fallet med SPWW2 och SPMBT blir bilden med svart bakgrund, oavsett om det är en vinterbana eller inte. Är det något som speltillverkaren har sett till, av skäl som vi spelare inte känner till, eller kan det bero på något annat?
Morgan
Men kör du WinSPww2 ?
Mvh
/John T.
Ja, jag har de senaste versionerna av WinSPWW2 och WinSPMBT på datorn hemma. Problemet är att jag hade samma strul med screenshots med den gamla datorn, så datorn kan det inte bero på. Med spelet Il2 1946 fungerar screenshoten felfritt... Det är bara med Steel Panther som det inte funkar.
Problemet är att vi bara har en Notebook hemma (=ingen CD-ROM-enhet) samt ingen internetuppkoppling heller. Man ska totalrenovera hyreshuset och innan dess är det ingen idé att skaffa internet har vi kommit fram till.
Morgan
Problemet är att vi bara har en Notebook hemma (=ingen CD-ROM-enhet) samt ingen internetuppkoppling heller. Man ska totalrenovera hyreshuset och innan dess är det ingen idé att skaffa internet har vi kommit fram till.
Morgan
"Om man får hörselskador eller inte beror på volymen, inte musiken. Alltså är hårdrock i sig inte skadlig!"