Hearts Of Iron 2
- Thomas Johansson
- Medlem
- Panzerschreck
- Medlem
Plocka bort dem och lägg dem i en annan mapp.Mr x skrev:Och hur gör man det?Leonidas skrev:Är det när spelet laddar (musiken) som kraschen sker? Ta isåfall bort mp3:orna ur hoi2foldern. Sedan ska det funka.Mr x skrev:Hittade nästan hur man skulle göra end task manager etc etc men jag får ändå ingen ordning.......
- Thomas Johansson
- Medlem
Hur gör ni med brigader hos markstridskrafter? Jag kör 7-8 divisioner, hälften infanteri och hälften pansar. Lägger till några artelleri och några antitankbrigader. Vet inte om effektiviteten ökar men det känns så
Varför kan man lägga till en tung pansarbrigad hos en pansardivision? Alltså, vad gör det för nytta?
Sen undrar jag om atombomber ska sopa bort fiendestyrkor? Jag förklarade krig mot Belgien och började med att låta ett antal atombomber falla över deras front, deras trupper försvann dock inte.
Varför kan man lägga till en tung pansarbrigad hos en pansardivision? Alltså, vad gör det för nytta?
Sen undrar jag om atombomber ska sopa bort fiendestyrkor? Jag förklarade krig mot Belgien och började med att låta ett antal atombomber falla över deras front, deras trupper försvann dock inte.
Atombomber vet jag inte hur man ska använda har bara kommit till Oktober 41.Thomas Johansson skrev:Hur gör ni med brigader hos markstridskrafter? Jag kör 7-8 divisioner, hälften infanteri och hälften pansar. Lägger till några artelleri och några antitankbrigader. Vet inte om effektiviteten ökar men det känns så![]()
Pansardivisionerna förstärker sin pansarbrytande kraft om man lägger till t.ex. en tigerbrigad.
Jag kör med rena panzerkorps, om 4-6 divisioner, och med mekaniserat infanteri om 5-6 div+HQ som stöds av pansar-, luftvärns-, ingenjörs- och pansarvärnsbrigader.
- Thomas Johansson
- Medlem
Ok, misstänkte att det var så. En renodlad pansarkår, kan det vara något kanske? Så länge terrängen är flack och fin kan jag tänka mig att de snabbt kan bryta igenom.
Nackdelen med det scenario jag kör nu, är att jag inte har något mekaniserat infanteri. Ic:n ska räcka till så mycket... Uppgraderingar, nya förband, befästningar, kärnkraftsanläggningar etc
Nackdelen med det scenario jag kör nu, är att jag inte har något mekaniserat infanteri. Ic:n ska räcka till så mycket... Uppgraderingar, nya förband, befästningar, kärnkraftsanläggningar etc
Fördelen är att renodlade pansarförband är mkt snabbare än blandade förband. Alltså kan man låta infanteri skydda flanker och låta pansar bryta igenom och utföra kniptångsmanövrar.Thomas Johansson skrev:Ok, misstänkte att det var så. En renodlad pansarkår, kan det vara något kanske? Så länge terrängen är flack och fin kan jag tänka mig att de snabbt kan bryta igenom.
- Thomas Johansson
- Medlem
Nu bygger jag 12 divisioner med Panthervagnar. Dessa ska ingå i en renodlad pansararmekår. Tänkte bygga "heavytank" brigader och sätta ihop med varje division.
Nuvarande scenario är jag framme vid 1945. Har inte startat krig mot Polen eller England/Frankrike. Har dock annekterat Ungern och länderna i fd Jugoslavien och gör dem till puppets.
Fick min första atombomb i början av 1944, full teknologi på pansa och infanteri. Har ca 13-14 armekårer om vardera 7-8 divisioner. Tänkte börja bygga nuclearsubs så fort mina tanks är färdigbyggda.
Usa och England har ockuperat Japan. Usa har även hamnat i krig med Ryssarna, ska nog utnyttja situationen och anfalla Frankrike om en stund.
Nuvarande scenario är jag framme vid 1945. Har inte startat krig mot Polen eller England/Frankrike. Har dock annekterat Ungern och länderna i fd Jugoslavien och gör dem till puppets.
Fick min första atombomb i början av 1944, full teknologi på pansa och infanteri. Har ca 13-14 armekårer om vardera 7-8 divisioner. Tänkte börja bygga nuclearsubs så fort mina tanks är färdigbyggda.
Usa och England har ockuperat Japan. Usa har även hamnat i krig med Ryssarna, ska nog utnyttja situationen och anfalla Frankrike om en stund.