"Den glömde soldaten" blir film!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
NIL
Stödjande medlem 2023

Re: "Den glömde soldaten" blir film!

Inlägg av NIL » 3 februari 2009, 17:49

B Hellqvist skrev:Senaste nytt! Verhoeven har säkrat finansieringen ($60.000.000), och man har börjat med rolltillsättningen. Filmens språk kommer att vara engelska.
Tyvärr är 60 millar småpotatis i dagens filmvärld, jag kan inte låta bli att fundera över om man verkligen kan skapa ett övertygande kostymdrama med den budgeten.

EDIT:
Ok då, inte småpotatis men ganska lite om man skall få nåt fläsk i soppan.
Äh, det löser sig.

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 11 juli 2009, 18:41

Filmen har lagts på is, då de europeiska finansiärerna fått problem p.g.a. den ekonomiska krisen. Det är oklart om och när som produktionen återupptas.

Användarvisningsbild
lampros
Medlem

Inlägg av lampros » 14 juli 2009, 14:09

B Hellqvist skrev:
King Kong skrev:
B Hellqvist skrev:...med Paul Verhoeven...Starship Troopers...
Det sägs att Verhoeven inte "orkade" läsa klart Starship Troopers... :lol:
ST är en av mina favoritfilmer; en lysande satir på militär SF och totalitära ideologier. Hans avsikt var inte att filma Heinleins bok, utan att göra en film med hans speciella typ av samhällskritik. Verhoevens två 2VK-filmer har varit riktigt bra; "Soldier of Orange" är episk, ambitiös och med en del oväntade vändningar.
Off Topic - men härmed en lysande essä över denne Robert A. Heinlein och hans bättre sidor, skriven av mig (såklart):

http://lennart-svensson.blogspot.com/20 ... music.html

Skriv svar