Snusfrågan.
Med ingen kunskap om snus (rökare) men med en bror som snusar så kan jag rapportera att i Florida 2009 så fanns enligt honom snusbart snus* utan att man behövde leta speciellt efter det.
MVH
Hans
*svensk definition
Generation Kill
Re: Generation Kill
Sonderling
Om inte annat kan det herrejösses höga invasiontempot ha spelat.. att man från högre ort sätter på "cruise control" i ett vansinnestempo kan ju inte annat än sluta i FUBAR på alla håll och kanter.. även om det tillslut gick bra.. men det kan kanske tillskrivas bristen på "riktigt" motståndDet verkar som om den Amerikanska armén hade en jävla massa fubar i början av Irak invasionen. Har läst en hel del om perioden 03-04. Jag gissar att flera lätta "polisaktioner" under sent 80-tal och 90-tal gjort armén för självsäker
Det finns en hel del olika sorters Snus/tobak i USA, svensktliknande, snuff, hårda lakritspiller med nikotin, långskuret, kortskuret, malet, tuggtobak...
Åtminstånde en av de burkar de köpte i serien såg ut att vara snus i påse.
Ett Amerikanskt märke gick och köpa i Sverige förr iallafall, SKOAL hette den, det fanns även ett annat märke som hette Golden River och var långskuret är dock lite osäker om den med var från USA.
Jag köpt själv en burk i Vegas förra året och den funkade bra när man inte har något annat.
Åtminstånde en av de burkar de köpte i serien såg ut att vara snus i påse.
Ett Amerikanskt märke gick och köpa i Sverige förr iallafall, SKOAL hette den, det fanns även ett annat märke som hette Golden River och var långskuret är dock lite osäker om den med var från USA.
Jag köpt själv en burk i Vegas förra året och den funkade bra när man inte har något annat.
Om inte jag uppfattade fel var de i första avsnittet och köpte Copenhagen på pxet. Vilket är väl ett amerikanskt snus om jag minns rätt.
Dags idag igen, 2230 på SVT2